חיסול הנוחבה • גנץ: כל עזתי שחצה את קו הגבול באותו יום, דינו מוות

חרדים 10
|
א' תמוז התשפ"ד / 07.07.2024 11:07
יו”ר המחנה הממלכתי התייחס לפרשה לפיה שלושה חשודים רצחו מחבל חמאס ב-7 באוקטובר • “בסיטואציה של כאוס, הפתעה ולחימת גרילה במשך שעות רבות, עלינו לתת גב רחב וגיבוי מלא למי שנלחם – חייל, שוטר או אזרח. זו חובתנו כלפי מי שהצילו חיי אדם והגנו על הארץ שלנו”

יו”ר המחנה הממלכתי ח”כ בני גנץ קרא הבוקר (ראשון) להעניק גיבוי למי שלחם בשבעה באוקטובר נגד מחבלים – זאת על רקע החקירה נגד שלושה ישראלים שנחשדים בחיסול מחבל.

“השבעה באוקטובר היה יום האסון הגדול בתולדות המדינה”, אמר גנץ. “‏ביום הזה קמו גיבורים רבים – חיילים, חברי כיתות כוננות, שוטרים ואזרחים – שנלחמו באומץ ורבים מהם נפלו בקרב”.

‏הוא הדגיש: “חומר הראיות בנוגע לאזרחים שנעצרו בחשד להרג בלתי חוקי של מחבלים אינו בידיי, ואני סומך על גורמי אכיפת החוק. ‏לצד זאת, חשוב להגיד ברמה העקרונית – כל עזתי שחצה את קו הגבול באותו יום, דינו מוות. כולם בגדר סכנה ברורה ומיידית. עלינו לזכור, בשטח היו מוטלים כלי נשק רבים, וחלק מהמחבלים גם תפקדו כנהגים שחטפו אזרחים.

“‏לכן – בסיטואציה הזו, של כאוס, הפתעה ולחימת גרילה במשך שעות רבות, עלינו לתת גב רחב וגיבוי מלא למי שנלחם – חייל, שוטר או אזרח”.

‏הוא הבהיר: “זו חובתנו כלפי מי שהצילו חיי אדם והגנו על הארץ שלנו, ואני מאמין שברוח הזו גם תנהג מערכת אכיפת החוק”.

לפי החשד, המעורבים הרגו מחבל שלא היה שייך לכוחות הנוח’בה לאחר שחדר לשטח ישראל ב-7 באוקטובר, שכבר היה עצור ולא נשקפה ממנו סכנה. בימים האחרונים מתחזקות הראיות ביחידת חקירות ומודיעין במחוז תל אביב נגד שניים מהחשודים. ובמקביל, נחלשות הראיות נגד החשוד השלישי – סהר אופיר.

במשטרה הגיעו למסקנה כי אופיר אינו מעורב באירוע ולא צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום.

סער טען כי בשום שלב הוא לא הרג מחבל שלא איים עליו. יתרה מזאת הוא סיפר שהעביר לכוחות הביטחון מחבלים שהרימו ידיים ונכנעו.

סהר סיפר לרשת ב’ כי לא היה באירוע, ולטענתו “זה ניסיון נקמה על כך שדיווחתי שהנאשם גנב נשק של הימ”מ”.

על התקרית, שבה נחשד, סיפר סהר: “לא הייתי בסיטואציה כזו, מישהו זרק את השם שלי – עובדתית לא הייתי באירוע כזה”.

לדבריו, רוב היום מצלמת הווסט צילמה: “יש מי שיכול לתמוך בגרסה שלי, המיקום שטענו שהיה האירוע לא נכחתי בו. הבחור שמואשם פגש אותי ביום אחר, הוא לא אחד מהשלושה שנלחמתי לצידם, והוא לא מכחיש שלא הייתי באירוע”.

יחד עם זאת, אופיר עדיין חשוד בגניבת אמצעי לחימה. זאת לאחר שלטענת המשטרה בחיפוש בביתו אותרו אקדח ורובה אם-16. אופיר הכחיש את עבירת ביזת אמצעי הלחימה.

פרקליטו עורך הדין חיים שרייבהנד הכחיש כי נתפסו אצלו רובה ואקדח וטען שהאביזרים שנתפסו הוחזקו אצלו בהיתר וכבר הוחזרו לו בעבר על ידי בית המשפט.