עשרות שיגורים לגליל התחתון: צעיר בן 28 נפצע קשה מרסיסים

חיים טוויל
|
א' תמוז התשפ"ד / 07.07.2024 10:52
אזעקות הופעלו ביישובים רבים באיזור הגליל התחתון, כולל יישובים בהם לא הופעלה אזעקה מאז חודש אוקטובר • בעקבות הנפילות: שרפות פרצו בכמה מוקדים, שרפות גם באזור טבריה כתוצאה מהמטח • שוטרים וחבלנים של המחוז הצפוני בודדו את זירות הנפילה: צוותי כיבוי הוזנקו

צעיר בן 28 נפצע הבוקר (ראשון)  באורח קשה בכפר זיתים, כתוצאה מהמטח הכבד לעבר הגליל התחתון.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה העניקו לו סיוע רפואי ראשוני ופינו אותו למרכז הרפואי צפון פוריה.

מבית החולים נמסר: בעקבות המטח האחרון הגיע לחדר הטראומה של המרכז הרפואי צפון (פוריה) גבר בן 28, תושב טבריה הסובל מפגיעות רסיסים. מצבו מוגדר כעת קשה.

פראמדיק מד”א דוד פחימה וחובש בכיר במד”א אביעד עמר סיפרו: “חברנו עם הפצוע שהיה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות רסיסים בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד”א לבית החולים כשמצבו קשה ויציב”.

הירי של חיזבאללה הורחב לאיזורים בהם לא נשמעו אזעקות מאז חודש אוקטובר, כשבעיר טבריה דווח על שמיעת הדי פיצוצים.

בין היישובים שבהם נשמעו אזעקות: כפר נהר הירדן, מסד, טפחות, הררית יחד, בועיינה-נוג’ידאת, מצפה נטופה, עראבה, אבטליון, טורעאן, בית רימון, אזור תעשייה קדמת גליל, פקיעין, בית ג’אן, כפר זיתים, מעלה צביה ועוד.

כתוצאה מהמטח, פרצו מספר שריפות בשטחים פתוחים בסביבת העיר טבריה. צוותי כיבוי פועלים במוקדי השריפות שפרצו בקדמת גליל, כפר זיתים, לביא והזורעים.

שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני בודדו את זירות הנפילה וסרקו אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

אתמול צה”ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב בעלבכ את המחבל מית׳ם מצטפא אלטער. אלטער היווה מוקד ידע משמעותי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה.

כמו כן, לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור כנגד מדינת ישראל. מצה”ל נמסר כי מית׳ם רכש את הידע שלו בביקוריו באיראן וסייע בהתעצמות של חיזבאללה בנשק איראני.