בכיר בחיזבאללה חוסל 112 ק”מ מהגבול • 14 חוסלו בבי”ס בנוסייראת

חרדים 10
|
א' תמוז התשפ"ד / 06.07.2024 22:50
צה”ל חיסל מחבל בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה: “רכש ידע באיראן” • רקטות ארוכות טווח אותרו בשג’אעיה • צה״ל תקף מחבלים ששהו במרחב בית ספר אלג׳עוני של אונר”א  ששימש כ”מפקדה של מחבלי חמאס” • עדכונים שוטפים
היום ה-274 למלחמה  I עדכונים שוטפים: 

22:48 –  מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור ועמדת תצפית של חיזבאללה במרחב חולא שבדרום לבנון.

בנוסף הותקפה עמדת תצפית של הארגון במרחב אל-עדייסא שבדרום לבנון.

במהלך היום, צה”ל ביצע ירי להסרת איום באמצעות ארטילריה במרחבים יארון, מארון א-ראס ובליידא.

22:35 –  הממשלה תדון מחר בהארכת שירות חובה בצה”ל לשלוש שנים

21:53 –  צה״ל תקף מחבלים ששהו במרחב בית ספר אלג׳עוני של אונר”א  ששימש כ”מפקדה של מחבלי חמאס”

צה״ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר ובהכוונת מידע מודיעיני של אמ״ן שב״כ ופיקוד הדרום, מספר מחבלים שפעלו במבנים הממוקמים במרחב בית הספר אלג׳עוני של אונר”א שבמרכז רצועת עזה. האיתור שימש כמקום מסתור וכאיתור מבצעי פעיל, ממנו תוכננו ובוצעו פעולות טרור נגד כוחותינו הפועלים ברצועה.

טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים. כחלק מאותם מאמצים, בוצע שימוש בחוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף.

“ארגון הטרור חמאס מפר באופן קבוע את החוק הבין לאומי תוך ניצול שיטתי של מבנים אזרחיים והאוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי לפעולות טרור נגד מדינת ישראל”, נאמר בהודעת צה”ל.

21:21 –  מהנדס בכיר בחיזבאללה חוסל ברכבו בבעלבכ שבעומק לבנון

צה”ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב בעלבכ את המחבל מית׳ם מצטפא אלטער. אלטער היווה מוקד ידע משמעותי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. כמו כן, לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור כנגד מדינת ישראל.

מצה”ל נמסר כי מית׳ם רכש את הידע שלו בביקוריו באיראן וסייע בהתעצמות של חיזבאללה בנשק איראני. “החיסול מהווה פגיעה נוספת ביכולותיו של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. חיל האוויר ימשיך לפעול היכן שידרש לרבות בשמי לבנון להסרת איום מתושבי מדינת ישראל ומימוש משימות צה”ל”,

19:30 – הפלסטינים: 14 הרוגים בתקיפה על בית ספר של אונר”א במרכז הרצועה

הפלסטינים מדווחים כי 14 בני אדם נהרגו בתקיפה ישראלית על בית ספר של אונר”א במחנה הפליטים נוסייראת במרכז רצועת עזה.

17:35 – ההתרעות בשדרות ובעוטף: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים

17:30 – פירים במבני מגורים והשמדת מחסן אמל”ח: תיעוד מפעילות לוחמי הנח”ל ברפיח

דובר צה”ל פרסם תיעוד מהלחימה ברפיח, ממצלמות הגוף של לוחמי חטיבת הנח”ל. בתיעוד נראים הלוחמים עורכים סריקות באזורים ששימשו מחבלים להתארגנות ללחימה ומאתרים פירים מבצעיים במבני מגורים.

באחד המוקדים, הלוחמים איתרו והשמידו מחסן תת-קרקעי שבו נמצאו אמצעי לחימה, מטענים, מחסניות ורקטות המיועדות לשיגור. בימים האחרונים, הלוחמים השמידו את המבנה הממולכד שבו נפל סמל אורי יצחק חדד הי”ד

17:25 – דיווח: חמאס נתן הסכמה ראשונית והסיר את הדרישה לעצירה מוחלטת של המלחמה

גורמים בחמאס ובמצרים אמרו לסוכנות הידיעות AP כי ארגון הטרור נתן אישור ראשוני להצעה האמריקנית להפסקת אש בשלבים. בחמאס ויתרו על הדרישה שישראל תתחייב להפסקת אש קבועה לפני החתימה על ההסכם, אך דורשים “ערבויות כתובות” שהמו”מ יימשך גם לאחר יישום השלב הראשון של העסקה.

14:25  – דיווחים בעזה: שישה אנשי משטרת חמאס חוסלו בתקיפת צה”ל במערב רפיח

13:30 – צה”ל פרסם תיעוד מהקרבות בסוג’עייה: איתור מחסן רקטות ארוכות טווח ומטעני חבלה

צה”ל על הלחימה בסוג’עייה השבוע: “הכוחות מנהלים קרבות מול חוליות מחבלים, בעל ובתת-קרקע במקביל ומחסלים אותם בירי טנקים ובהכוונת אש מהאוויר. במהלך הפשיטות, הכוחות איתרו פירים תת-קרקעיים והחרימו אמצעי לחימה ורקטות ארוכות טווח המעידים על ניסיון מחודש של האויב להתבסס במרחב”.

רס”ן עומר, קצין אג”ם בגדוד 890, סיפר: “מצאנו פה המון תשתיות אויב: אמל”ח, טילים ארוכי טווח שיכולים להגיע גם עד למרכז, פצמ”רים מסוגים שונים שיורים על העוטף, ואת האיום הזה נטרלנו”.

במהלך הקרבות באזור זה השבוע נפלו סרן רואי מילר הי”ד מגדוד רותם וסרן איליי אלישע לוגסי הי”ד מגדוד 75.

09:55 – צה”ל יירט מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון, שני כטב”מים נפלו באזור בית הלל

דובר צה”ל עדכן כי בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין שהופעלו בצפון, יירטו לוחמי ההגנה האווירית מטרה חשודה שחצתה משטח לבנון, אין נפגעים באירוע. בנוסף לכך, שני כטב”מים נפלו סמוך לבית הלל, גם כן ללא נפגעים.

08:55 – חיל האוויר חיסל חוליית מחבלים חמושה במטולי RPG במרחב שג’עייה

לוחמי צוותי הקרב של חטיבות 7 והצנחנים בפיקוד אוגדה 98, ניהלו ביממה האחרונה לחימה במרחב שג׳עייה נגד חוליות חמושות, תוך השמדת אמצעי לחימה ותשתיות טרור. באחת הפעילויות, זיהו הלוחמים מספר מחבלי חמאס שארבו במקום ופתחו באש לעבר הכוחות – בתום קרב, חיסלו הלוחמים את כלל המחבלים ללא נפגעים לכוחותינו. בפעילות נוספת, מטוסי קרב של חיל האוויר שהוכוונו על ידי כוחות החטיבה, תקפו וחיסלו שלושה מחבלים חמושים במטולי RPG שזיהו.

אתמול תקף כלי טיס של חיל האוויר משגר חמאס שהוצב בתוך מרחב הומניטרי בדיר אל-בלח ובסמוך למחסות אוכלוסייה אזרחית. טרם התקיפה ננקטו מאמצים רבים לצמצום הסיכוי לפגיעה באזרחים. כחלק מאותם מאמצים ניתנו אזהרות מראש לאזרחים במקום ובוצע ניתוח מידע מודיעיני שהתקבל בזמן אמת.

08.00 – חיל האוויר תקף הלילה מחבלי חיזבאללה ותשתיות טרור בדרום לבנון

דובר צה”ל עדכן כי מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה כמה מטרות חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנה צבאי בכפר כילא, מחבלים ותשתיות טרור שזוהו באזור בינת ג’בל ובמרחב יארין.