חוסלה חוליית המחבלים שרצחה את סרן אלון סקאג’יו הי”ד בג’נין

צה"ל ושב"כ חיסלו 7 מחבלים בפעילות בג'נין - בתוכם חוליית המחבלים שאחראית למותו של סרן אלון סקאג'יו הי"ד • 4 מהמחבלים חוסלו מהאוויר
חיים טוויל
כ"ט סיון התשפ"ד / 05.07.2024 15:42

לוחמי יחידת דובדבן וסיירת חרוב, בהכוונה מודיעינית של השב”כ, חיסלו היום (שישי) שבעה מחבלים בואדי בורקין סמוך לג’נין – שניים מתוכם אחראים לרצח של סרן אלון סקאג’יו הי”ד. מחבל נוסף מאותה חולייה חוסל שלשום.

ארבעה מהמחבלים חוסלו מהאוויר באמצעות כלי טיס לאחר שירו לעבר לוחמים, בעת שירדו מכלי רכב בו נסעו.  מחבל נוסף נורה בנקודה אחרת בכפר.

המסתערבים פעלו במרחב ג’נין למעצר מבוקש ובעת הגעת הכוחות אל היעד, זוהה המחבל. הכוחות ניהלו חילופי אש עם מחבלים במרחב ובמקביל פעלו בנוהל ‘סיר לחץ’, על מבנה בו התבצרו מחבלים נוספים – וירו מספר טילי כתף לעבר המבנה.

בסיום הנוהל כוחותינו חיסלו את המחבל המאם חשאש, לצד מחבל נוסף וכן איתרו אקדח במבנה.

שני המחבלים לקחו חלק בתקיפת הכוחות בפעילות בה נפל סרן אלון סקאג׳יו הי”ד, מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב.

חיסול החוליה הגיע לאחר שבתום הפעילות בה נפל סרן אלון סקאג׳יו הי”ד, שב”כ ערך ריכוז מאמץ מודיעיני בשיתוף צה”ל, בסיומו אותרו המעורבים בתקיפת כוחותינו.

השבוע חוסל על ידי ימ”ס איו”ש המחבל נדאל עמאר, אשר לקח גם הוא חלק בפיצוץ המטען.

סרן אלון הי”ד, בן 22 מחדרה, מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב בחטיבת כפיר, נהרג בשבוע שעבר כשכוח שהיה ברכב צבאי עלה על מטען חבלה שהתפוצץ במחנה הפליטים בג’נין.

בתקרית נפצע באורח קשה לוחם נוסף ועוד 15 נפגעו באורח בינוני וקל. מיד לאחר מכן התפוצץ מטען לעבר כוח נוסף שהגיע למקום לסייע.

האירוע התרחש במהלך פעילות מעצרים של כוחות צה”ל מסיירת חרוב ודובדבן, יחד עם כוחות מג”ב ושב”כ במחנה הפליטים בעיר.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ, כתב על פרטי התקרית:

• הלוחמים נכנסו למבצע באזור העיר ג׳נין ומחנה הפליטים שלה. מדובר באחד מתוך רצף ארוך של יותר מ-40 מבצעים במחנות הפליטים בצפון השומרון, שמטרתם לסכל טרור. רק במחנה הפליטים ג׳נין מדובר ב-25 מבצעים.

• ⁠במהלך הכניסה למחנה – הכוח נכנס דרך אחד הצירים על גבי רכב מסוג פנתר, ולפני כניסתם, כלים הנדסיים (D-9 ושופל) ביצעו ״פתיחת ציר״ כדי לחשוף מטענים שמוטמנים בקרקע.

• ⁠לאחר פתיחת הציר, כוח רפואי (תאג״ד) על גבי הפנתר עלה על מטען – שהתפוצץ על הרכב וגרם לפציעות קלות של חלק מחבריו. כוח נוסף של התאג״ד הוקפץ לשם כדי לחלץ את הפנתר התקוע ולטפל בפצועים, פרקו רגלית מהרכבים, ואז – הופעל מטען נוסף על הכוח הרגלי.

כתוצאה מהמטען הנוסף שהופעל על הכוח, מפקד מחלקת הצלפים של סיירת חרוב נהרג, ולוחמים נוספים נפצעו.

• מתחקיר ראשוני של האירוע עולה, כי שני המטענים שהתפוצצו בזה אחר זה, היו גדולים במיוחד והוטמנו בעומק משמעותי בתוך הקרקע – כמטר וחצי. מטענים אחרים שאותם צה״ל חושף בצירים במחנות הפליטים באיו״ש מוטמנים בדרך כלל עשרות סנטימטרים בקרקע לכל היותר.

• ⁠מהממצאים בשטח עולה כי חלק מהמטענים במקום מופעלים בהפעלה חוטית, וחלקם באופן אלחוטי, עדיין לא ברור כיצד בדיוק הופעלו המטענים שהתפוצצו על הכוחות. בצה״ל אומרים כי ממשיכים לתחקר את האירוע וללמוד את פרטיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות