ביידן: אני צריך לישון יותר ולעבוד פחות • תורמים דורשים שיפרוש

נשיא ארה"ב נפגש עם מושלים דמוקרטים ואמר להם שהוא צריך לצמצם נוכחות באירועים אחרי 20:00 - אבל התעקש שלא יפרוש מהמרוץ לנשיאות • כמה מהתורמים הגדולים ביותר לנשיא לוחצים עליו לפרוש מהמרוץ לנשיאות ומאיימים בהפסקת התמיכה: "לא יקבלו ממני גרוש נוסף"
חרדים 10
כ"ט סיון התשפ"ד / 05.07.2024 10:32

שבוע אחרי הקריסה בעימות הראשון במרוץ לנשיאות: סימן השאלה הגדול סביב כשירותו של נשיא ארה”ב, ג’ו  ביידן בן ה-81,  לכהן כהונה נוספת ממשיך להעסיק את המפלגה הדמוקרטית.

אמש דיווח ‘הניו יורק טיימס’, שהיה התומך הגדול של הנשיא ומאז העימות ‘התהפך’ עליו, כי ביידן אמר למושלים דמוקרטיים שהוא לא מוכן לפרוש מהמרוץ – אך כן צריך לעשות התאמות בסדר היום שלו.

הדיווח הזה מגיע יום לאחר שביידן הודה שהוא היה עייף מאוד בעימות, וסיפר ש”כמעט נרדם על הבמה”.

לפי הדיווח, שהובא בחדשות 12, בפגישה עם המושלים, מסגרת הניסיונות שלו להוריד את רף החרדה במפלגה, אמר ביידן, כי עליו “לישון יותר ולעבוד פחות שעות, כולל צמצום אירועים אחרי השעה 20:00”.

ג’ון גרין, מושל הוואי, רופא במקצועו, שאל את ביידן על מצבו הרפואי, והנשיא השיב לו לפי הדיווח שהוא בסדר, והוסיף “זה רק המוח שלי”. נוכחים בפגישה סיפרו שההערה התקבלה כבדיחה בקרב המשתתפים, מלבד מושל אחד שתהה לגבי התגובה של הנשיא.

מנהל הקמפיין של ביידן שהשתתף בפגישה ניסה להסביר את האמירה ואמר לאחר מכן: “צחוק בצד, ברור שהוא התבדח”.

עוד סיפר הנשיא כי העייפות נבעה, בין היתר, מריבוי הנסיעות שלו בשבועות שלפני העימות. אלא שבניו יורק טיימס לא קנו את התירוץ וציינו שמדובר בשתי נסיעות, שלאחריהן העביר שבוע שלם בקמפ דיוויד עם יועציו, במסגרת ההכנות לעימות.

התורמים הגדולים לביידן: “תפרוש או שנעצור את התרומות”

בינתיים, אחרי שהנשיא הודיע כי אין בכוונתו לפרוש, תורמים גדולים של המפלגה הדמוקרטית מקדמים יוזמות, בהן עצירת התרומות – במידה והוא לא יודיע על פרישה מהמרוץ.

לפי דווח היום (שישי) ב’ניו יורק טיימס’, חלק מהתורמים פועלים לגייס עד 100 מיליון דולר למעין קרן נאמנות – שתשמש לתמיכה במועמד מחליף. במידה וביידן לא יפרוש, הכסף יכול לשמש כדי לעזור למועמדים בבחירות מקומיות.

לפי הדיווח, תורמים אחרים מאיימים למנוע תרומות לא רק מביידן אלא גם מקבוצות דמוקרטיות אחרות, אלא אם הנשיא יפרוש. בנוסף, תורמים קוראים לנבחרי הציבור בכל הרמות ללחוץ פומבית על ביידן לפרוש.

אביגיל אי. דיסני, יוצרת קולנוע ויורשת ההון של דיסני, אמרה כי הקמפיין של הנשיא המכהן והוועדות התומכות בו – כולל הוועדה הלאומית הדמוקרטית, ארגוני סופר-PAC וקבוצות ללא מטרות רווח – “לא יקבלו ממני גרוש נוסף עד שהם יחליפו את ביידן בפתק ההצבעה”.

דיסני, תורמת דמוקרטית גדולה, הוסיפה: “ביידן הוא אדם טוב ששירת את ארצו להפליא, אבל ההימור גבוה מכדי לאפשר לאי נעימות לקבוע את דרך הפעולה שלנו. אם ביידן לא יפרוש, הדמוקרטים יפסידו. בזה אני בטוחה לחלוטין. ההשלכות של ההפסד יהיו קשות באמת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות