ראש הישיבה זעק בכולל: ‘כנגד המלחמה צריך מלחמה של תורה!’

הגאון רבי ברוך דב דיסקין, ראש ישיבת 'ארחות תורה', נשא דברים בסיום שיעור מיוחד שמסר השבוע בהיכל כולל במודיעין עילית  - ועורר את הלומדים על רקע המלחמה • "עת צרה ליעקב, והתפקיד של תלמידי חכמים זה 'משיבי מלחמה שערה', להתגבר במלחמתה של תורה"
יוסף גרינבוים
כ"ט סיון התשפ"ד / 05.07.2024 02:43

הגאון רבי ברוך דב דיסקין, ראש ישיבת ‘ארחות תורה’, נשא דברים בסיום שיעור מיוחד שמסר השבוע בהיכל כולל ‘אסוקי שמעתתא’ במודיעין עילית  – ועורר את הלומדים בעקבות המצב השורר בארץ הקודש.

“בעצם אנחנו סוגרים את העיניים, אנחנו נמצאים עכשיו במצב שבדרך הטבע – לא שיקרה חלילה משהו –  לא רואים בכלל איך יוצאים מכל מה שקורה, זה דברים נוראים ממש. הם כבר אומרים את זה בחצי פה, שאם ח”ו יקרה משהו אין להם תשובות ופתרונות לשום דבר. רק אנחנו מאמינים – עד היום גם כן זה היה ניסים, רק עד היום לא ראינו את זה  – עכשיו רואים את זה יותר בחוש.

“למעשה זה נקרא שעת הסכנה, עת צרה ליעקב, והתפקיד של תלמידי חכמים זה ‘משיבי מלחמה שערה’, להתגבר במלחמתה של תורה ולהיות מן השוערים, להתגבר במלחמתה של תורה. יש עכשיו מצב של מלחמה וכנגד המלחמה צריך להיות מלחמה של תורה!

“וכן צריך חיזוק גדול, להיות משכימין ומעריבין שזה התנאי לעטרת צבי צפירת תפארה להיות מהמשכימין ומעריבין, כל אחד צריך לשאוף להיות מאלה שפותחים את בית המדרש ומאלה שמעריבין שנועלין את הבית מדרש.

“הדבר ששומר עלינו זה הבית מדרש, אבל זה לא מספיק כיוון שעד שמגיעים לבית מדרש וגם שנמצאים בבית מדרש גם כן צריך חיזוק, לכן החיזוק שלנו זה להיות מהמשכימין והמעריבין לקבל על עצמינו להתחיל את היום בזמן ולפני הזמן להיות מהמשכימין. בגמרא נראה שזה מעלה בפני עצמה ואף שזה לא יותר שעות, זה מעלה מיוחדת של משכימין ומעריבין, שמי שמשכים ומעריב יזכה לזה, מי שלא משכים ומעריב לא יזכה לזה.

“זה דרגה אחרת של תורה להיות מן המשכימין ומעריבין, זה מה שאנחנו צריכים להתחזק, כל אחד יש לו את הטרדות שלו, אבל זה לא פוטר אותנו במצב הזה להיות בזמן, ואחרי זה להמשיך בלי הפסקות באמצע, להיות משכים ומעריב כפשוטו ולהתחזק במלחמתה של תורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות