הזוי: שלושה ישראלים חשודים ברצח של מחבל נוח’בה בעוטף

מדובר באזרחים שהגיעו לעוטף ב-7 לאוקטובר וסייעו לכוחות הביטחון בלחימה • הם התבקשו להעביר מחבל לחקירת שב"כ - ומשם הכל הסתבך • שניים מהם שוחררו על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב בתנאים מגבילים - תוך שהשופט נוזף במשטרה
חרדים 10
כ"ט סיון התשפ"ד / 05.07.2024 01:09

אחרי עתירה של ערוץ i24NEWS: בית המשפט התיר הערב (חמישי) לפרסום את הפרשה שמסעירה את המדינה ביומיים האחרונים – שלושה אזרחים נעצרו בחשד שחיסלו מחבל נוח’בה במהלך קרבות ה-7 באוקטובר בעוטף עזה.

כמו כן הם חשודים בגניבת ואחזקת אמצעי לחימה שלא כדין.

בית משפט המחוזי דחה את בקשת המשטרה להטיל צו איסור פרסום על פרטי הפרשייה והורה על שחרורם בתנאים מגבילים.

שניים מתוך השלושה – חייל משוחרר תושב אלקנה בן 22 ובן 30 ממרכז הארץ שמתנדב ב’איחוד הצלה’ -, יצאו ביוזמתם לעוטף עזה ב-7 באוקטובר. יחד עם החשוד השלישי, שעניינו כבר התפרסם בעבר – רועי יפרח, שהתחזה ללוחם שב”כ ולאיש ימ”מ – הם לקחו כלי נשק מגופות של לוחמים שנפלו בקרבות  והחלו להילחם בעצמם.

לפי הפרטים שהותרו לפרסום, ביום שבו פרצה המלחמה – ה-7 באוקטובר, השלושה נסעו לאזור התופת בעוטף עזה, ניסו לסייע לכוחות שבשטח ונלחמו. בשלב מסוים שוטרים שנמצאים במקום מעבירים לידיהם מחבל נוח’בה כפות שכבר אינו מהווה סכנה, ומבקשים מהם להעביר אותו באמבולנס, איתו הגיעו –  למקום שבו נערכות חקירות שב”כ.

כאן האירוע מתחיל להסתבך וישנו קרב גרסאות: שניים מהחשודים טוענים כי לא מצאו אנשי שב”כ באזור, והעבירו אותו לידי שוטרים.

מנגד, החוקרים בימ”ר תל אביב החוקרים את הפרשה שוללים את הגרסה הזאת ואומרים שהמחבל מעולם לא עבר לחקירה. הם אומרים כי השלושה חקרו אותו בשטח בעצמם, ועל פי החשד רצחו אותו אחר כך, ועל זה מתבסס סעיף האישום.

הנאשמים מכחישים בתוקף את הטענות, ודבקים בגרסה שאומרת שהעבירו אותו לידי כוחות הביטחון.

חוקרי המשטרה טוענים כי יש בידיהם תיעודים שבהם נראים החשודים מתעללים במחבל. נגד אחד החשודים, רועי יפרח, הוגש באחרונה כתב אישום בגין התחזות.

בדיון עצמו תקפו השופטים את המשטרה, ואמרו כי הם הגיעו ללא חשד סביר, וכבר אתמול ביקשו לשחרר את שני החשודים הצעירים, שכאמור – שוחררו היום.

השופט הבהיר כי חרף הסרטון, לא קיים חשד סביר שמחייב את מעצרם של השניים, ואף נזף בנציג המשטרה שהערר הוגש באופן לקוי ופגום.

אמו של אחד החשודים אמרה אתמול ל’הארץ’, כי ההודעה על מעצרו התקבלה בהפתעה גמורה. “אף אחד לא חשב שחיילים בשטח יואשמו בעבירות כל כך קשות, זה פשוט עוול שלא נעשה מעולם”, אמרה.

היא הוסיפה: “זה נכון שהילד שלי היה, כלוחם וחובש, בין הראשונים שירד לשטח. הוא לא ירד לבד, היה איתו לוחם צמוד. אבל מעולם לא קרה שהם עצרו וחקרו אנשים בשטח, הבן שלי לוחם בכפיר ולא יודע ערבית בכלל. במקום לראות בהם גיבורים, אנשים שהצילו נפשות, שחילצו גופות מהשטח כדי שלא ייחטפו. הילד שלי ירד לדרום בגלל סיבה מצפונית, הוא חובש ויש לו הכשרות.

“לא ייתכן שלוקחים מחבלי נוח’בה והופכים אותם לקדושים מעונים במדינת ישראל. יש עדים ויש סרטוני וידאו ממצלמות הגוף, אפשר לבדוק את זה ולראות שלא היה פה רצח בדם קר של אנשים מנוטרלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות