נתניהו נחלש, ליברמן ולפיד בתיקו • הימין מתרחק מ-61

מסקר מנדטים חדש של 'דיירקט פולס' וערוץ 14 עולה, כי הליכוד נחלשת בשני מנדטים מהסקר הקודם • לפיד וליברמן מקבלים את אותה כמות מנדטים • העבודה של יאיר גולן, שהתאחדה עם מרצ, מקבלת 10 מנדטים • והאם איתמר בן גביר התחזק על רקע העימות המתוקשר עם השב”כ?
חרדים 10
כ"ח סיון התשפ"ד / 04.07.2024 20:56

מסקר מנדטים חדש שערך מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ והתפרסם הערב (חמישי) בערוץ 14 עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה נחלשת בשני מנדטים מהסקר הקודם – וגוש הימין מתרחק מ-61 המנדטים.

על פי תוצאות הסקר,  מפלגת הליכוד בראשות נתניהו מקבלת 24 מנדטים בלבד ירידה, כאמור, של שני מנדטים מהסקר הקודם. מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ נשארת יציבה מהסקר הקודם וזוכה ל-17 מנדטים בלבד.

מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן יורדת במנדט מהסקר הקודם, אך עדיין נשארת חזקה ומקבלת 13 מנדטים. מפלגת יש עתיד בראשותו של יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד לא מצליחה להתרומם וזוכה גם היא ב-13 מנדטים.

ש”ס של אריה דרעי שומרת על כוחה ומקבלת על פי הסקר 10 מנדטים, כך גם מפלגת העבודה בראשות יאיר גולן, שהתאחדה עם מרצ, ומקבלת 10 מנדטים. מפלגת עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עולה במנדט, על רקע העימות המתוקשר עם השב”כ – וזוכה ל-9 מנדטים.

יהדות התורה עם 8 מנדטים, מפלגת רע”מ של מנסור עבאס מקבלת 6 מנדטים. הציונות הדתית בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ מקבלת גם היא 6 מנדטים בלבד. חד”ש תע”ל על 4 מנדטים.

בל”ד והימין הממלכתי לא עוברות את אחוז החסימה.

חלוקה לגושים

גוש הימין נחלש במנדט מהסקר הקודם ומקבל 57 מנדטים. גוש המרכז-שמאל עולה במנדט מהסקר הקודם וזוכה ל-53 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות מקבלות יחד 10 מנדטים.

מידת ההתאמה לראשות הממשלה

בסקר נשאלו הנסקרים מי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה, בנימין נתניהו או בני גנץ. 43% מהנשאלים השיבו שראש הממשלה בנימין נתניהו מתאים יותר לתפקיד, לעומת 29% מהמשיבים שבחרו בבני גנץ כמתאים יותר. 28% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד, הפער גדול יותר. 45% טענו שבנימין נתניהו לעומת 30% שטענו כי יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד מתאים יותר לתפקיד. 25% מהמשיבים סבורים שאף אחד מהם אינו מתאים.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור עכשיו 14 בתאריך ה-16 במאי 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 925 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.0% ± בהסתברות של 95%.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות