מקרה נדיר בישראל: צעיר בן 26 חלה בדלקת מוחית מ’אמבה טורפת’

הצעיר, תושב המרכז ללא מחלות רקע, מאושפז בטיפול נמרץ • בעולם דווחו על 400 מקרים כאלה בסך הכול: שיעור התמותה מהמחלה הנדירה גבוה • חקירה של משרד הבריאות מעלה כי הוא נדבק ככל הנראה בחוף גיא בכינרת • זהו המקרה השני בארץ אי פעם
תמי גיל
כ"ח סיון התשפ"ד / 04.07.2024 19:24

צעיר בן 26 מאזור המרכז חלה בדלקת מוחית הנגרמת מאמבה נדירה בעת שטייל בארץ.

משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) כי הצעיר מאושפז בטיפול נמרץ, כשהוא במצב מסכן חיים. בשעות הלילה הוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ במחלקה הנוירו-כירורגית במרכז הרפואי בילינסון.

על פי ההודעה, מממצאי החקירה של משרד הבריאות עולה כי הצעיר נדבק ככל הנראה בחוף גיא שבכינרת. פקחים של המשרד ובקרי בריאות בדקו את המים באזור החוף ומחכים לתוצאות.

האמבה הנדירה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. בעולם דווחו כ-400 מקרים.

מדובר על מחלה נדירה ששיעור התמותה ממנה גבוה.

מבית החולים בילינסון נמסר: “מדובר בשכיחות של 10 מקרים בשנה בארצות הברית והמקרה השני בארץ אי פעם. המטופל אושפז בבית חולים השרון ביום שלישי השבוע עם תסמיני חום, כאבי ראש והקאות כאשר הוא בהכרה מלאה, מצבו התדרדר במהירות והופיעו תסמינים נוירולוגים בבית החולים השרון ביצעו סדרת בדיקות מהירה ומקיפה והגיעו לאבחנה הנדירה”.

ד”ר עיינה דביר, רופאה בכירה ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי בבילינסון: “זו מחלה כל כך נדירה שלרוב היא כלל לא תהיה בסל האפשרויות שבהן חושדים. המקרים לא רבים ולצערנו בגלל הנדירות של המחלה היא לרוב מזוהה רק לאחר המוות.

“האבחנה המהירה של ד”ר תמר גוטסמן מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית חולים השרון והמעבדה המיקרוביולוגית בבילינסון אפשרה לנו להתחיל טיפול מהר במספר סוגים של תרופות, בתקווה שאלו יציל את חייו של המטופל הצעיר, אנו מגדירים את מצבו קשה אבל יציב ועדיין בסכנת חיים. לאור העובדה שזה בסך הכול המקרה השני בארץ ושגם המקרים העולמיים לא רבים האבחנה מדהימה עוד יותר, כרגע אנו עסוקים בלהציל את חייו של המטופל אבל אין ספק שזה מקרה שעוד יילמד”.

“המשפחה והמטופל סיפרו כי הם שהו בקרבת מקורות מים טבעיים”, אמרה ד”ר דביר. “האמבה ‘נגלריה פאולרי’ משגשגת במים חמים מעל 35 מעלות צלזיוס ועד 42 מעלות צלזיוס. במרבית המקרים לא יקרה דבר לרוחצים. המקרה הראשון של נגלריה בישראל התרחש באוגוסט 2022 בבית החולים פוריה, שבתוך ימים הביאה למותו של המטופל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות