ב’שלושים’: תחנת הרכבת בבית שאן נקרא על שמו של השר דוד לוי ז”ל

שרת התחבורה, מירי רגב: "עבורי ועבור בני דורי, דוד ז"ל שימש כסמל של צדק ונחישות. מעשיו ותרומתו למדינה ילוו אותנו עוד שנים רבות, והנצחתו בתחנת הרכבת בעיר בית שאן, היא צעד חשוב ומתבקש"
יוני גרין
כ"ח סיון התשפ"ד / 04.07.2024 18:29

מאות איש – בהם שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות, אישי ציבור, בני משפחתו ומוקירי זכרו של השר לשעבר דוד לוי ז”ל – השתתפו היום (חמישי) בטקס קריאת תחנת הרכבת בעיר בית שאן, על שמו של השר לשעבר דוד לוי ז”ל, במלאות שלושים לפטירתו.

בכל שנות עשייתו הציבורית, כתושב בית שאן, חבר מועצת העיר, חבר כנסת ושר, טבע דוד לוי את חותמו במישור החברתי והמדיני כאחד, תוך הובלת מאבק בלתי מתפשר לקידום ערכי הצדק והשוויון.

כשר הבינוי והשיכון, דחף דוד לוי לפיתוח רשתות תחבורה בתוך הפריפריה ובינה לבין מרכז הארץ, תוך שיתוף פעולה פורה עם שרי התחבורה בממשלות השונות. כשר החוץ, ביצר דוד לוי את מעמדה של ישראל בקרב אומות העולם, ביסס וחידש קשרים דיפלומטיים עם מדינות רבות ושילב את ישראל כחברה במוסדות וארגונים בינלאומיים התורמים למעמדה וליוקרתה.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה בטקס: “ההחלטה להנציח את שמו של דוד לוי בתחנת הרכבת בבית שאן, העיר אותה כה אהב ואשר עשה כה רבות לקידומה ולפיתוחה, זאת החלטה נכונה ומתבקשת לאור תרומתו של דוד לוי למדינת ישראל בכלל ולפריפריה הגאוגרפית והחברתית בפרט. דוד לוי התבלט בכישרונו ובמחויבותו למאבק בקיפוח, לזכויות העובדים ולקידום הפריפריה כבר מימיו הראשונים בארץ, אליה הגיע כנער צעיר ממרוקו. לא קלה הייתה דרכו של דוד לוי, מהמעברה אל מרכז העשייה הציבורית והחברתית, לתפקיד שר וסגן רה”מ, ולזכייה בפרס ישראל על מפעל חיים.

“דוד לוי היה אחד מהלוחמים החברתיים המשפיעים והבולטים ביותר בתולדות מדינת ישראל, לוחם חברתי, מנהיג עובדים ונציג עיירות הפיתוח והפריפריה, שהוביל פרויקטים חברתיים רבים ועמד בראש פרויקט שיקום שכונות. עבורי ועבור בני דורי, דוד ז”ל שימש כסמל של צדק ונחישות. מעשיו ותרומתו למדינה ילוו אותנו עוד שנים רבות, והנצחתו בתחנת הרכבת בעיר בית שאן, היא צעד חשוב ומתבקש. הרכבת בעיר תהיה חלק מפרוייקט ‘מחברים את ישראל’. אמרתי לשגריר איחוד האמירויות בישראל שהרכבת בבית שאן תהיה בקרוב השער לשלום שיחבר את מדינת ישראל למפרץ”.

שר החוץ ישראל כ”ץ: “כאן, בתחנת הרכבת בבית שאן, אני רואה את דמותו של דוד לוי ניצבת מולי ובכל מדינת ישראל. דוד לוי היה אחד המנהיגים הכי גדולים בתולדות מדינת ישראל, אבל עבורי הוא היה לא רק חבר, אלא גם מורה דרך. הוא לימד אותי ורבים נוספים שאין תקרת זכוכית לכישרון וליכולת של אנשים. הוא חיבר באופן אמיתי את הפריפריה הרחוקה. דוד לוי הוא הישראלי היפה. סיפור חייו היא במידה רבה סיפור חייה של מדינת ישראל. קולו חסר לא רק לבני משפחתו וחבריו, אלא גם לחברה הישראלית כולה. העובדה שתחנת הרכבת, כאן בבית שאן, נקראת על שמו היא אות כבוד לדוד לוי, למשפחתו הענפה, לתושבי בית שאן ולמדינת ישראל כולה”.

סגן שרת התחבורה, אורי מקלב: “כיום תחנת הרכבת בבית שאן, היא תחנה פעילה ומצליחה מאוד, היא הראיה שרכבת היא הפתרון התחבורתי הטוב ביותר להנגשת הפריפריה ושיפור התחבורה. אין מתאים יותר מדוד לוי ז”ל, אדם שסימל נסיעות בתחבורה הציבורית כחבר כנסת ותבע את החותם שיהיה פתרונות תחבורה ציבורית בכל מקום בפריפריה לקרוא תחנה על שמו.

“אנו פועלים לכך שבקרוב יורגשו גם השינויים שנמצאים כרגע בהליכי התכנון במשאבים הגדולים, לפתרונות תעבורתיים בבית שאן ובכל רחבי הארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות