השר: “יש גנרלים שמפחדים מהצל של עצמם, לא רוצה לנקוב בשמות”

השר עמיחי אליהו על תשובת חמאס לעסקה: "לא סומכים על שיקול דעתו של אף אחד שתמך בגירוש" • "התרענו במשך שלושה עשורים שמי שימסור חלקים מארץ ישראל יביא לפה טילים על תל אביב ואסון כמו שלא דמיינו" • הבהיר: "צריך לפטר את היועמ"שית"
חרדים 10
כ"ח סיון התשפ"ד / 04.07.2024 14:58

אחרי קבלת תשובת חמאס למתווה העסקה: שר המורשת עמיחי אליהו שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגאולה אבן־סער.

“לסמוך על אופטימיות מול חמאס זה לחזור לחטאי אוסלו וההתנקות”, אמר. “האופטימיות היא לסמוך על עצמנו, על העם. אם העסקה תוריד את חמאס על הברכיים ויבקשו סליחה, אנחנו רוצים שהשבויים, הנעדרים והחטופים יחזרו כמה שיותר מהר, ובמקביל לשמור על הביטחון של מדינת ישראל, על היכולת שלנו להמשיך לקיים פה מדינה. אנחנו לא סומכים על שיקול דעתו של אף אחד שתמך בגירוש גוש קטיף ונתן לחמאס להתעצם, אנחנו סומכים של שיקול דעתה של עוצמה יהודית”.

בהמשך הבהיר: “אנחנו לא ניתן לחמאס להמשיך להתקיים. לא ניתן למלחמה הזו להסתיים בלי ששברנו את היכולת של ארגוני הטרור. מה לא פשוט בזה? כל מי שיש לו תפיסת עולם מעוותת, שרוצה לדאוג לתנאי האסירים בבתי הכלא – צריך ללכת הביתה ולהביא למדינת ישראל לוחמים שרוצים לנצח.

“יש גנרלים שמפחדים מהצל של עצמם, אני לא רוצה לנקוב בשמות. שיעשו בדק בית מי הם אותם קצינים שמפחדים להפחיד את האויב ומפחדים להכריע. יש אחריות ויש אשמה. יש אחריות ישירה ויש עקיפה. התרענו במשך שלושה עשורים שמי שימסור חלקים מארץ ישראל יביא לפה טילים על תל אביב ואסון כמו שלא דמיינו.

“שלושה עשורים צרחנו, בכינו, ואפילו גירשו אותנו מהבתים שלנו. זה לא סוד שתפיסת עולמו של גלנט היא לא תפיסתו של עוצמה יהודית וגם של רוב שרי הממשלה”.

על הכספים הקואליציוניים אמר השר: “תקראו מה כתוב. אנחנו הולכים לקבל עוד 150 מיליון ששקלים שהולכים לשמש לתיעוד האסון הגדול שהיה ב־7 לאוקטובר. אנחנו אמונים על שימור ההיסטוריה והמורשת של העם היהודי, וזה מה שאנחנו עושים. זה סדר העדיפויות הנורמלי. לא אני צריך את זה, עם ישראל צריך את זה”.

באשר לתיקון מתקן ההתפלה ברצועה טען: “אין לי מושג על מה את מדברת”.

“צריך לפטר את היועמ”שית, היא לעומתית לממשלה”, הדגיש בסיום. “במקרה הזה, זה מקרה מובהק שבו יש שיתוק של המערכת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות