היועמ”שית קובלת לנתניהו: בן גביר מונע שיפור תנאי כליאת המחבלים

היועמ"שית פנתה לנתניהו במכתב נגד בן גביר, שלטענתה מונע העברת מחבלים משדה תימן לבתי כלא: "הדבר עלול להיות בעל השלכות משמעותיות רחבות" • בן גביר: "יש להשאיר את שדה תימן כמתקן כליאה פעיל כמות שהוא"
חרדים 10
כ"ח סיון התשפ"ד / 04.07.2024 14:25

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, פנתה אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו וטענה כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מעכב מהלכים לשינוי תנאי הכליאה של מחבלים שנכלאו בשדה תימן.

בהרב-מיארה ציינה את העתירה שהוגשה לבג”ץ נגד תנאי כליאת המחבלים בשדה תימן וכתבה: “עד כה נעשו מאמצים רבים, בהובלת המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה ובשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים, לשם השבת המתקן לייעודו המקורי, קרי החזקה לתקופה קצרה לצרכי חקירות, מיון וסינון. כך, שכלואים המוחזקים לתקופות ממושכות יועברו למתקנים אחרים”.

היא הוסיפה: “בעקבות עבודתו של המטה לביטחון לאומי הושגה התקדמות של ממש בדבר, עליה דווח לבית המשפט לאורך השבועות שחלפו מאז הגשת העתירה”.

בהמשך האשימה את בן גביר במניעת העברת המחבלים למתקני כליאה אחרים, כדי לשפר במעט את התנאים של המחבלים בשל העתירות לבג”ץ. “ברם, בימים האחרונים התברר כי המשרד לביטחון לאומי ערער למעשה את קידום המאמצים שנעשו בהובלת המטה לביטחון לאומי ליישום פתרונות הכרחיים”.

לדבריה, “ככל שלא ניתן יהיה להודיע לבית המשפט, בטווח הזמן המיידי, על השבת המתקן לייעודו המקורי על פי סיכום הדיונים במטה לביטחון לאומי, הדבר עלול להיות בעל השלכות משמעותיות רחבות”.

בן גביר הסביר את התנגדותו לשחרור מחבלים משדה תימן למתקני כליאה אחרים: “יש להשאיר את שדה תימן כמתקן כליאה פעיל כמות שהוא. עתירה שהוגשה לבג”ץ נגד התנאים של המחבלים  אינה עילה להתקפלות”.

במטה לביטחון לאומי זעמו על התנגדותו של השר בן גביר, ואמרו כי הדבר יובא לאישור הדרג המדיני. אולם השר בן גביר דרש כי הנושא יובא לדיון בקבינט המדיני ביטחוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות