חיים רמון: זו עסקה גרועה, חמאס לא ישחרר את כל החטופים החיים

נתניהו צריך להודיע בפומבי שאם חמאס לא ייענה להצעתו להחזיר את כל החטופים בשלב אחד - בתמורה לסיום רשמי של המלחמה, לישראל לא תהיה ברירה והיא תצא לכבוש את כל רצועת עזה • לתוכנית כזו, נתניהו יצליח לגייס גם את תמיכת ארה"ב ושאר ידידות ישראל בעולם
חיים רמון
כ"ח סיון התשפ"ד / 04.07.2024 13:33

אני פונה בדחילו ורחימו למשפחות החטופים בנושא העצומה הקוראת לקדם עסקת חטופים כפי שהציג אותה הנשיא ביידן. מדובר בעסקה גרועה, מכיוון שמצד אחד היא מביאה להפסקת המלחמה בפועל, ומצד שני היא מבטיחה בוודאות גבוהה שחמאס לא ישחרר את כל החטופים החיים.

חשוב להבין כי בשלב הראשון של העסקה, המלחמה תיעצר באופן מיידי אבל החמאס ישחרר רק 33 חטופים ורק חלק מהם יהיו חטופים חיים.

על פי מתווה העסקה, בשלב השני חמאס אמור לשחרר את כל החטופים החיים, אולם יש סיכויים קלושים עד לא קיימים שהוא יעשה זאת. למה לו? הרי את מטרתו העיקרית – הפסקת המלחמה – חמאס ישיג כבר בתחילת השלב הראשון.

בחמאס מבינים היטב שגם אם הם לא ישחררו את כל החטופים החיים, ישראל תתקשה מאוד, גם בזירה הפנימית וגם בזירה הבינלאומית, לחדש את המלחמה אחרי חודשיים בהם לא תהיה לחימה בכלל. כלומר, גם המלחמה תסתיים בפועל באופן מוחלט, גם לא נקבל בחזרה את כל החטופים החיים, וגם לא נוכל לחדש את הלחימה מול החמאס.

משפחות החטופים, אני מציע לכן לתבוע מראש הממשלה שבמקום מה שהוא מציע לחמאס במתווה הנוכחי – סיום המלחמה בפועל – עליו להציע סיום רשמי של המלחמה בתמורה להחזרת כל החטופים, החיים והמתים, בבת אחת.

כלומר, עליכם לדרוש מנתניהו שיודיע בפומבי שישראל מוכנה לסיים את המלחמה באופן פורמלי, אם כל החטופים יוחזרו מיידית לישראל.

אם החמאס יסכים לעסקה בשלב אחד, כל החטופים יחזרו לישראל עם כל המשמעויות האסטרטגיות והחברתיות שתהיינה לכך. ואם החמאס לא יסכים להצעה, יהיה ברור לכם מעבר לכל ספק שהנהגת החמאס היא הגורם היחידי שמונע עסקה.

לגזר שנתניהו יציע לחמאס בעסקה זו צריך להתלוות גם מקל, כדי “לתמרץ” את ארגון הטרור לקבל את ההצעה. נתניהו צריך להודיע בפומבי שאם חמאס לא ייענה להצעתו להחזיר את כל החטופים בשלב אחד בתמורה לסיום רשמי של המלחמה, לישראל לא תהיה ברירה והיא תצא לכבוש את כל רצועת עזה. לתוכנית כזו, נתניהו יצליח לגייס לא רק את תמיכת רוב הציבור הישראלי, אלא גם את תמיכת ארה”ב ושאר ידידות ישראל בעולם.

• מתוך הטוויטר של חיים רמון
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות