הסיפור המופלא: הגר”י זילברשטיין שר עם התאומות שנולדו בברכתו • צפו

הרופא הודיע לבני זוג מבית שמש כי גילה מספר מומים חמורים בעוברים, וכי קיימת סכנה - גם לאם וגם לעוברים • למרות ששלושה רופאים היו נחרצים בחוות דעתם - הגר"י זילברשטיין הבטיח שהתינוקות יוולדו בריאות, וביקש שיבואו אליו לאחר הלידה להודות להקב"ה • צפו בסרטון המרגש
יוסף גרינבוים
כ"ח סיון התשפ"ד / 04.07.2024 00:40

החדר הקדוש בהיכל כולל ‘בית דוד’ בחולון, ידע במשך שנים רבות אירועים רבים ומרגשים כאחד, החל משאלות גורליות שהוכרעו בדעת תורה צרופה, וכלה בברכות וישועות רבות, לרבבות אלפי ישראל הפונים לאוהבם של ישראל, מרן עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט”א, הידוע בכח פסיקתו ההלכתית בכל חלקי התורה, ובפרט בענייני רפואה והלכה.

מעמד מרגש התרחש אמש בחדרו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין בכולל ‘בית דוד’ בחולון. במקום כבר המתינו ילדי תלמוד תורה שבראשותו למבחן השבועי, כאשר לפתע נכנסו לחדר זוג הורים נרגשים מהעיר בית שמש, יחד עם בני משפחתם הקרובה, כשהם דוחפים  שתי עגלות תינוקות, ובתוכן תאומות בריאות.

תחילת הסיפור לפני מספר חודשים: הרופא הודיע לאמא כי גילה מספר מומים חמורים בעוברים, וכי קיימת סכנה – גם לאם וגם לעוברים. בשל כך,  הורה להפסיק את ההיריון. בני הזוג התייעצו עם רופא נוסף, בכיר  יותר, וגם הוא הורהלבצע את אותה החלטה.

בני הזוג, מיהרו לעשות ‘שאלת רב’, והגיעו לקבלת הקהל הקבועה מדי בוקר, אחר תפילת ‘הנץ’, בבית הכנסת ‘המרכזי’ ברמת אלחנן.

כשהגיע  תורו, הציג  הבעל את שאלתו בפני הגר”י זילברשטיין, ולאחר ששמע את כל פרטי השאלה במדויק, הורה להם לפנות לרופא מומחה יותר, שניתן לסמוך על כל הוראה שלו – ומה שיאמר כך יעשו.

הגר”י זילברשטיין המליץ על רופא, המוכר לו משיעורי הרופאים שהוא מוסר עשרות שנים במרכז הרפואי ‘מעייני הישועה’, בכדי שהוא יעניק את חוות דעתו.

בני הזוג התייצבו אצל הרופא הממולץ, אשר לאחר כמה בדיקות הצטרף גם הוא לחוות דעתם של שני הרופאים הקודמים, והורה באופן חד משמעי כי המצב מהווה סכנה גם לאם וגם לעוברים.

בני הזוג שבו אל הגר”י זילברשטיין והציגו בפניו את חוות דעתו של הרופא, עליו המליץ.

הרב  ושאל: ‘היכן אתם גרים?’, ‘בבית שמש’, השיבו. הרב נענה: ‘בבית שמש יש הרבה ילדים שצריכים עזרה וסיוע, תקח ילד ותעזור לו, תקדם אותו בלימוד, תעשה עמו חסדים, ובזכות זה תראו ניסים’. בעודו מצטט את דברי הגמרא במסכת בבא בתרא (דף י.) חונן דל מלוה ה’, אשר מי שמסייע וחונן דלים, הקב”ה כביכול נהיה בעל חובו לפרוע לו. הרב זילברשטיין הוסיף ‘שיתנו כסף רב לצדקה, יתפללו חזק, ובעזרת ה’ יהיו להם הרבה נסים…’

בני הזוג השתוממו. הם ניסו להסביר שוב את הנתונים הברורים, ואת הוראת הרופאים שההריון מהווה סכנה גם לאמא, אולםהגר”י זילברשטיין  חזר על דבריו, ואמר: ‘אל תדאגו, יהיו לכם עוד הרבה ניסים, ובעזרת ה’ יהיו לכם תאומות בריאות ושלמות, ולאחר הלידה, תבואו אלי עמם יחד, להודות להקב”ה על הנסים שיהיו לכם’!

ההורים ההמומים יצאו נרגשים. הם קיבלו על עצמם לציית ללא עוררין, באמונת חכמים אמיתית ופשוטה, ללא ספיקות וחששות.

וכך אכן היה.

לאחר כמה חודשים, נולדו לבני הזוג שתי בנות בריאות, כאשר כל הצוות הרפואי שליווה את הסיפור, עמד נפעם ומשתומם מהנס הפלאי. אחד הרופאים הבכירים סירב להאמין לסיפור, ואמר להורים: ‘נס שלא הקשבתם לי’…

לאחר שהשתחררו ממחלקת היולדות ביום שישי האחרון, מיהרו בני הזוג אל הגר”י זילברשטיין, אשר קיבלם בשמחה ובחביבות מיוחדת יחד עם התאומות, וביקש לשיר יחדיו את הפסוק ‘חסדי השם כי לא תמנו כי לא כלו רחמיו’.

לאחר מכן העניק סידור במתנה עם הקדשה אישית בכתב יד קדשו לכל אחת מהתאומות, בעודו מכנה אותם ‘לבת ישראל שנולדה בחסדי השם’.

אחר כך שרו כל הנוכחים ‘סימן טוב ומזל טוב יהא לנו ולכל ישראל אמן’, ואמרו בהתרגשות ‘מזמור לתודה’ כהודאה להקב”ה על הנס המופלא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות