תאפשר התקדמות? המוסד: קיבלנו מענה חמאס לעסקה ובוחנים אותו

משרד ראש הממשלה בשם המוסד: "חמאס מסר את תגובתו למתווה, ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה" • הפרשן עמית סגל: "מתווה העסקה נכתב עוד לפני השתלטות צה"ל על ציר פילדלפי. לפיכך, גם אם חמאס יגיד כן, צפויה מחלוקת על המשך שהות צה״ל בציר"
יוני גרין
כ"ח סיון התשפ"ד / 03.07.2024 21:31

משרד ראש הממשלה עדכן הערב (רביעי) בשם המוסד, כי המתווכות בעסקת החטופים העבירו לצוות המשא ומתן את התייחסות ארגון הטרור חמאס – למתווה עסקת החטופים.

“ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה”, נמסר בהודעה.

הערב, נמסר מלשכת ראש הממשלה נתניהו – בשם גורם ביטחוני בכיר: “חמאס ממשיך להתעקש על סעיף עקרוני במתווה שימנע מישראל לחזור להילחם לאחר שלב א’ במתווה, דבר שאינו מקובל על ישראל”.

הגורם הוסיף: “ישנם פערים נוספים שעדיין לא נסגרו” – והדגיש כי “ישראל תמשיך במשא ומתן תוך כדי המשך הלחץ הצבאי והמדיני כדי להביא לשחרור כל 120 חטופינו, החיים והחללים כאחד”.

חמאס הגיב הערב ומסר: “החלפנו רעיונות עם המתווכים במטרה להביא להפסקת התוקפנות על העם הפלסטיני”.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל הגיב על ההודעה של המוסד: “מתווה העסקה נכתב עוד לפני השתלטות צה”ל על ציר פילדלפי. לפיכך, גם אם חמאס יגיד כן, צפויה מחלוקת עקרונית על המשך שהות צה״ל בציר”.

גורמים בירושלים אמרו לסגל: “גם אם חמאס יגיד כן – סגירת המו”מ תארך זמן ממושך”.

גורמים שמעורים במגעים צוטטו בחדשות 12:  “תשובת חמאס מאפשרת לראשונה התקדמות, יש בסיס למשא ומתן”. לדבריהם, “חמאס הלך לקראת מתווה נתניהו שאומץ על ידי ביידן. השאלה אם זה יספיק כדי להגיע לעסקה”.

גורם המעורה בתוכן תשובת חמאס שהועברה למתווכות אמר לכאן חדשות: “יש עם מה לעבוד”.

לפי דיווח הערב ב’כאן חדשות’, המתווכים העבירו מסר מחמאס לישראל כי ארגון הטרור לא מעוניין להתקדם במשא ומתן לעסקה – עד שחמאס לא יקבל הבטחה שצה”ל יתפנה מאזור ציר פילדלפי בטווח הזמן הקרוב.

בישראל מעריכים כי הלחץ הצבאי ברפיח ישפיע על המשא ומתן לעסקה ויביא לשלב בו חמאס יסכים לחזור לשולחן המשא ומתן.

אמש אמר השר בצלאל סמוטריץ’ בביקור בעיר שדרות: “לא אתפלא אם פתאום, אחרי חודשים של סרבנות, סינואר ישיב בחיוב על ההצעה שהוא קיבל לעסקה כי הוא בפאניקה והוא מבין שאנחנו קרובים לניצחון וירצה להציל את עצמו ואת שלטון חמאס בעזה, כדי לחזור ולשקם את הכח שלו ולהשתלב שוב בתכנית ההשמדה הקונבנציונאלית האיראנית בסיבוב הבא”.

סמוטריץ’ הבהיר: “דווקא לכן זה לא הזמן לעצור. זה לא הזמן להוריד את הרגל מהגז. הכי הפוך שיש. זה הזמן להכניס עוד כוחות ולהגביר את הלחץ הצבאי”.

הוא הוסיף כי “אחרי שעשינו את כל הדרך עד לכאן, ושילמנו את כל המחירים הכבדים – בלוחמים שנפלו, המחירים ששילמו ומשלמים המילואימניקים והמשפחות הגיבורות שלהם, הפגיעה בכלכלה, התושבים הגיבורים כאן בשדרות ובישובי חבל התקומה ותושבי הצפון שהיו וחלקם עדיין נמצאים חודשים מחוץ לבית בתנאים קשים, אחרי מחיר הדמים היקר ששילמנו בראשיתה של המלחמה הזו בטבח בשמחת תורה, זה פשוט יהיה הזוי אם אחרי כל זה נעצור רגע לפני הסוף, אם נאפשר לחמאס ולסינוואר לשרוד ונוריד את מאמצי המלחמה ואת המחירים הכבדים לטמיון”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות