תחקיר שחרור מנהל שיפא וההערה שקיבל בכיר בשב”כ. ובן גביר? צוהל

ראש השב"כ רונן בר הציג לראש הממשלה בנימין נתניהו את ממצאי התחקיר על שחרורו המקומם של מנהל בית החולים שיפא • בתחקיר של שב"כ נכתב: "אין כשל ערכי או מוסרי. טעות בשיקול דעת לא לקחה בחשבון היבטים נוספים"
חיים טוויל
כ"ח סיון התשפ"ד / 03.07.2024 21:06

ראש השב”כ רונן בר הציג היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו את ממצאי התחקיר על שחרורו המקומם של מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה.

במסגרת התחקיר, נתן ראש השב”כ למנהל בכיר בארגון – שהיה מעורב בהליך השחרור – הערה פיקודית.

על פי השב”כ, בארגון נעשו התאמות, והופקו לקחים בכל הקשור לשחרור עצורים עזתים ואישור שמות אסירים שמשוחררים, לאור מצוקת מקומות הכליאה, לטענתם.

בתחקיר של שב”כ נכתב: “אין כשל ערכי או מוסרי. יש פה צורך מדינתי, במסגרתו נכפה על שב”כ להחליט מי משוחרר כי אין מקומות כליאה. מנהל שיפא עמד בתבחינים של מסוכנות. טעות בשיקול דעת לא לקחה בחשבון היבטים נוספים. על כך קיבל אותו מנהל בכיר הערה פיקודית”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בתגובה לתחקיר שהציג ראש השב״כ לראש הממשלה: ״טוב עשה ראש השב״כ שהודה בטעות החמורה שעשה אירגונו. כעת הוכח כי הטלת האשמה בשירות בתי הסוהר בשיחרור מנהל בית החולים שיפא׳ הייתה זריעת חול בעיניי הציבור. מצופה כי גם האג’נדה והתפיסה הארגונית של השב”כ תעבור חשבון נפש״.

ברשת ב’ פורסם אתמול כי ראש השב”כ גם הוא לא ידע את זהות המשוחררים לעזה. על פי הפרסום, ההחלטה התקבלה בדרג נמוך יותר. ישראל שחררה ביום שני את מנהל בית החולים שיפא, שנעצר לפני שבעה חודשים. לפי צה”ל ומערכת הביטחון, בית החולים שלו שימש ‘תשתית טרור’ במשך שנים ובו פעלו מחבלים.

יצוין, כי בניגוד לעמדת השב”כ, בשירות בתי הסוהר טוענים כי בבית הכלא ‘נפחא’ ממנו שוחרר המנהל, יש מקומות כליאה פנויים.

השר איתמר בן גביר כתב אתמול:  ליבת המחלוקת ביני לבין ראש השב”כ – רונן בר טוען שתנאי המחבלים בכלא, בהם הצפיפות, נראים רע בעולם, ועלולים להוביל להסלמה ואני טוען, שאם לכל מדינה אחרת בעולם היו עושים מה שנעשה לנו, היא היתה עושה פי כמה וכמה מול אותם מחבלים – ושמה פס אחד גדול על כל המצקצקים בלשונם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות