תעלומה: מי שלח המסרונים בעד חקירת בן גביר על הסתה נגד עזה?

מסרונים עם 'מסר מחזק' לפרקליט המדינה לפתוח בחקירה נגד איתמר בן גביר בגלל "ההסתה שלו נגד תושבי עזה!" נשלחו היום לרבים איש התקשורת אבישי גרינצייג, שחשף את הדרישה של הפרקליט לבצע חקירה, ניסה לנחש מי עומד מאחורי ההפצה
אבי כץ
כ"ז סיון התשפ"ד / 03.07.2024 20:11

מסרונים שנשלחו היום (רביעי) למצביעי ימין כללו “מסר מחזק” לפרקליט המדינה עמית איסמן לחקור את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בשל הסתה נגד תושבי עזה.

במסרון נכתב: “פרקליט המדינה, המחנה הליברלי מתייצב מאחוריך ותומך בחקירה נגד בן גביר על ההסתה שלו נגד תושבי עזה!”.

איש התקשורת  אבישי גרינצייג מ’כאן חדשות’, שחשף את הבקשה של פרקליט המדינה לפתוח בחקירה פלילית נגד בן גביר, ניסה לנחש מי עומד מאחורי שליחת הודעות התמיכה.

בחשבון הטויטר שלו כתב: “לא ראיתי ולא שמעתי עד כה גורם משפטי שמגן על המלצת פרקליט המדינה לפתוח בחקירה פלילית נגד השר בן גביר בחשד להסתה נגד תושבי עזה”.

הוא הוסיף ורמז בציוץ: “אבל מתברר שבעוצמה יהודית דווקא מרוצים מאוד מהאירוע. מסרונים כביכול בשם ‘המחנה הליברלי’ נשלחים למצביעי ימין, ומחזקים ומגבים את המלצת איסמן לפתוח בחקירה”.

גרינצייג דיווח אמש כי איסמן ביקש מהיועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד בן גביר בחשד להסתה לאלימות נגד תושבי עזה. הרקע לבקשה הוא התבטאויות פומביות רבות של השר בן גביר ביחס לדרכי הלחימה שיש לנקוט, לפי עמדתו, בעזה.

לשיטת איסמן, חוק החסינות לא מגן עליו מפני חקירה פלילית על ההתבטאויות הללו.

אלא שבתוך המעגל המצומצם ביותר של פרקליט המדינה נמתחה ביקורת חריפה על הכוונה לפתוח בחקירה נגד השר בן גביר. החקירה הזו בוודאות לא תניב כתב אישום, כי אין לכך הצדקה על פי הדין הישראלי.

עוד נטען כי עורבבו שיקולים זרים מתוך רצון להראות לבית הדין בהאג שמערכת אכיפת החוק חוקרת מנהיגים ישראלים שמסיתים, כביכול.

לפי הדיווח, הנושא כרגע ממתין להחלטה סופית של היועצת המשפטית לממשלה – האם לקבל את עמדת פרקליט המדינה.

מטעם היועצת המשפטית לממשלה והפרקליטות נמסר בתגובה לידיעה: “כפי שמדינת ישראל הודיעה לבית הדין הבין-לאומי בהאג, כלל ההתבטאויות בעניין אשר עלולות לעלות כדי עבירה פלילית נבחנות. בניגוד לפרסום, לא התקבלו החלטות בנושא על ידי ראשי מערכת אכיפת החוק”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב על תגובת היועמ”שית והפרקליטות: “הכחשה שאינה מכחישה דבר. איש לא טען שנפתחה חקירה, אלא שפרקליט המדינה החליט לתת לבן גביר חמישה מנדטים במתנה ולדרוש לפתוח בחקירה”.

השר איתמר בן גביר הגיב אמש: “לא ייאמן! פרקליט המדינה מנסה להעמיד לדין שר ישראלי, על ‘הסתה’ נגד אזרחי מדינת אויב שרקדו על הדם של החיילים שלנו ברחובות עזה בשביעי לאוקטובר. ככה נראית תפירת תיקים בשידור חי, על ידי מערכות הדיפסטייט של היועצת המשפטית לממשלה. במקום שהשב”כ ופרקליט המדינה יעשו סיכולים ממוקדים בעזה, הם מנסים לעשות סיכול ממוקד לשר בישראל. הניסיון לא יצליח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות