אחרי שחיסל המחבל: סמל אלכסנדר יקימינסקי ז”ל נפל בפיגוע בכרמיאל

סמל אלכסנדר (סשה) יקימינסקי הי"ד, בן 19 מנהריה, נהג משא כבד בגדוד 71 שבחטיבה 188, נהרג בפיגוע הדקירה בכרמיאל • אימו: "חיכינו שיבוא מחר הביתה. הוא אמר שהוא לוקח את הרכב לטיפול בכרמיאל, שלחתי לו הודעה, התקשרתי והוא לא ענה. קיבלתי טלפון שהוא במיון והבנתי
חיים טוויל
כ"ז סיון התשפ"ד / 03.07.2024 18:49

סמל אלכסנדר יקימינסקי הי”ד, בן 19 מנהריה, נפל היום (רביעי) בפיגוע הדקירה בקניון ‘חוצות’ בכרמיאל.

יקימינסקי שימש כנהג משא כבד בגדוד 71 שבחטיבה 188.

בפיגוע נפצע באורח קשה לוחם נוסף מהגדוד.

אלכסנדר הותיר אחריו הורים ואח קטן, איליה, בן 11.

אימו של אלכסנדר, אולגה, סיפרה לכאן חדשות: “הוא ילד מקסים, אהבו אותו מגיל הכי קטן”. אולגה הוסיפה שהוא התגייס באוגוסט ושירת בצפון: “חיכינו לו שייצא מחר, הוא היה שבועיים בבסיס”.

היא הוסיפה: “אתמול קיבלתי הודעה ממנו בערב ‘יש לנו טיפול לאוטו בכרמיאל’. שלחתי לו היום הודעה מה שלומך והתקשרתי והוא לא ענה. ואז קיבלתי הודעה שהוא נקלט במיון, הבנתי ורצתי לשם”.

הפיגוע התרחש כאשר המחבל שהגיע לקניון עלה לקומה השנייה ואז תקף את שני החיילים בדקירות ופצע אותם.

בתיעוד הפיגוע ממצלמות האבטחה של הקניון ניתן לראות כי המחבל תקף את השניים מאחורה. יקימינסקי וחברו התעשתו תוך שניות ואחזו בנשקיהם. יקימינסקי נפל לרצפה מהדקירות, כשהמחבל פנה לדקור את חברו.

בשארית כוחותיו הצליח  יקימינסקי הי”ד לדרוך את נשקו וחיסל את המחבל, ג’ואד רביע, ערבי ישראלי בן 21 מהמועצה המקומית נחף, הממוקמת ליד כרמיאל.

ארבעה מבני משפחתו של המחבל – אימו, אביו, אחיו ואחותו – נעצרו על-ידי המשטרה.

אחותו של המחבל עובדת בקניון שבו אירע הפיגוע ונלקחה משם לחקירה. אימו ואחיו של המחבל נעצרו אף הם כשהגיעו לקניון, לאחר שנודע להם על הפיגוע. אב המשפחה נעצר בבית המשפחה בכפר נחף.

פרופ’ מסעד ברהום, מנהל בית החולים בנהריה, אמר כי הרופאים נאבקו זמן רב על חייו של יקימינסקי: “נתנו לו הרבה מנות דם, אך עם כל הניסיונות לצערי הרב נקבע מותו”.

הוא עדכן כי מצבו של הפצוע השני יוצב, ואף שהוא קשה לא נשקפת סכנה לחייו. “הוא היה בהכרה, הרגענו אותו קצת וטיפלנו בו מיד”.

 

חובש רפואת חירום במד”א רן מושקוביץ סיפר: “כשהגעתי למרכז המסחרי הכווינו אותי לקומה השנייה. ראיתי שני פצועים, גברים כבני 20 שוכבים עם פציעות חודרות בסמוך לדוכנים כשאחד מהם מחוסר הכרה.

“התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות וביצוע פעולות החייאה בפצוע שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי טיפול רפואי הכנסנו אתם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש והשני קשה כשהוא בהכרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות