“הבכיר ביותר”: מפקד יחידת ‘עזיז’ של החיזבאללה חוסל

כטב"ם ישראלי תקף מהאוויר את הרכב שבו נסע אבו עלי נאסר • היה האחראי על כל הירי שבוצע על הגליל המערבי מתחילת המלחמה • כתב צבאי: "המחוסל היום הוא אחד משני הבכירים ביותר בחיזבאללה שחוסלו עד היום. מדובר בחיסול משמעותי ביותר, שצפוי להביא לתגובה של חיזבאללה"
חיים טוויל
כ"ז סיון התשפ"ד / 03.07.2024 16:15

חיזבאללה הודיע היום (רביעי) רשמית על חיסולו של הבכיר מוחמד נעמה נאסר, מפקד יחידת ‘עזיז’ ארגון הטרור בחזית דרום לבנון.

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי כטב”ם של צה”ל  חיסל את מפקד יחידת ‘עזיז’, כשנסע ברכבו ברכב באזור אל-חוש שמדרום-מזרחית לצור, באמצעות תקיפת כטב”ם

הכינוי של מפקד יחידת ‘עזיז ‘הוא ‘אבו נעמה’, והוא נחשב ל”מפקד הבכיר ביותר שחוסל מאז תחילת המלחמה”.

בתקיפה נהרג מחבל חיזבאללה נוסף. לפי חלק מהדיווחים, בנו נפצע בתקיפה.

בצה”ל אישרו את החיסול ומסרו כי נאסר שימש בתפקידו משנת 2016 והוביל את ירי הנ”ט והרקטות מדרום-מערב לבנון לעבר עורף מדינת ישראל וכוחות צה”ל. כמו כן, הכווין מתווי טרור רבים לעבר ישראל לאורך המלחמה ולפני כן, וביצע תפקידים מרכזיים בחיזבאללה.

לפי ההערכה, חיזבאללה יגיב על החיסול בעוצמה ובצורה נרחבת.

מדובר במפקד ברמה בכירה בארגון הטרור, שדרגתו מקבילה לתת אלוף. הוא גם היה קרוב למעגל מקבלי ההחלטות בביירות: ‘אבו נעמה’ נחשב למקורבו של מזכ”ל הארגון חסן נסראללה ושל קאסם סולימאני שפיקד על כוח קודס של משמרות המהפכה.

יחידת ‘עזיז’ היא המקבילה של יחידה ‘נאסר’ בגזרה המערבית, ועלי נאסר הוא למעשה המקביל של  מפקד יחידת ‘נאסר’ טאלב סאמי עבדאללה – המכונה אבו טאלב, הבכיר ביותר שישראל חיסלה מתחילת המלחמה.  אבו טאלב, שחוסל בחודש שעבר בכפר ג’ויא שבמחוז צור, היה אחראי על הגזרה המזרחית בדרום לבנון.

הרכב בו חוסל המחבל הבכיר. צילום: רשתות חברתיות

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גלי צה”ל כתב על החיסול:

“ישראל חיסלה באזור צור מפקד בכיר בחזבאללה – מפקד יחידת ‘עזיז’, שהיא היחידה שמפקדת על כל הגזרה המערבית בדרום לבנון (אפשר להקביל אותו למפקד אוגדה, מקביל לתא״ל). שמו – אבו עלי נאסר.

מדובר במפקד השטח הבכיר ביותר בכל הגזרה המערבית של דרום לבנון, והאיש שאחראי על כל ההתקפות והירי שבוצעו על הגליל המערבי במהלך כל חודשי המלחמה. הוא למעשה המקביל של מפקד יחידת נאסר, סאמי טאלב עבדאללה, שחוסל בערב שבועות האחרון – וחיסולו הביא לשורת מתקפות נרחבות של חזבאללה, כולל ירי 200 רקטות לכינרת בבוקר חג השבועות.

יחידת נאסר היא היחידה שאחראית על כל הגזרה המזרחית, ויחידת עזיז היא המקבילה לה בגזרה המערבית. כלומר – המחוסל היום הוא אחד משני הבכירים ביותר בחזבאללה שחוסלו עד היום. חזבאללה טרם הודיע רשמית על חיסולו. גם ישראל טרם נטלה אחריות על החיסול. בכל אופן מדובר בחיסול משמעותי ביותר, שצפוי להביא לתגובה של חזבאללה”.

 עוד פרטים על חיסול המפקד הבכיר בחזבאללה:

• אבו נעמה בן 59, גדל בכוחות המיוחדים של חזבאללה, ומשמש בתפקידו כמפקד יחידת עזיז ב-8 השנים האחרונות.
• ⁠הוא פיקד על כל הגזרה המערבית – מהגבול ועד הליטני. בצה״ל אומרים כי כל שיגורי הרקטות, הנ״ט ויתר ההתקפות של חזבאללה מאביבים ועד ראש הנקרה  באחריותו המלאה, והוא שולט בכל הפרטים.
• ⁠אבו נעמה הוא מפקד בעל ניסיון רב שנים בחזבאללה, שימש בתפקידי ליבה רבים לאורך השנים והיה מעורב בכל ניסיונות הפיגועים והחטיפה בגזרה. עומד בקשר הדוק עם האיראנים, ונחשב לדמות עם נוכחות רבה בשטח.
• ⁠הוא חוסל בזמן שנסע ברכבו יחד עם אנשיו בגזרה שעליה הוא מפקד.
• ⁠בצה״ל נערכים לתגובה משמעותית של חזבאללה על החיסול. ההערכה: התגובה של חזבאללה תהיה דומה לזו שבאה בחג השבועות, אחרי חיסולו של מפקד יחידת נאסר אבו טאלב.

שר הביטחון יואב גלנט, שסייר היום בגבול עזה, התייחס למצב בצפון בשיחה עם לוחמים: “הטנק שנמצא כאן ואתם מטפלים בו אחרי שהוא יוצא מהקרב, יודע להגיע עד הליטני, ואנחנו את המהלך הזה בלבנון נחושים לעשות אם יהיה צורך.

“אנחנו מכים את חיזבאללה כל יום מכות קשות מאוד ואנחנו גם נגיע למצב של מוכנות מלאה לעשות כל פעולה שנדרש בלבנון, או להגיע להסדרה מעמדה של כוח. אנחנו מעדיפים הסדרה, אבל אם המציאות תכפה עלינו אנחנו נדע להילחם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות