ישראלי נרצח וחברו נפצע קשה בפיגוע דקירה בקניון בכרמיאל

מחבל שהגיע לקומה השנייה של 'קניון חוצות' בכרמיאל דקר שני צעירים: בבית החולים נקבע מות הפצוע אנוש • אחד מהפצועים הצליח לאחר שנדקר לירות במחבל, ערבי-ישראלי בן 21, מהכפר הסמוך נחף - ולחסל אותו • המשטרה עוצרת את כל בני המשפחה של המחבל • צפו בתיעוד
חיים טוויל
כ"ז סיון התשפ"ד / 03.07.2024 12:12

צעיר ישראלי נרצח היום (רביעי) בפיגוע דקירה ב’קניון חוצות’ בכרמיאל. צעיר נוסף שנפצע קשה פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף

הפצועים סבלו מאיבוד דם לאחר שנדקרו בפלג גופם העליון. כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה העניקו להם טיפול ראשוני, ופינו אותם לבית החולים –  אחד מהם במצב אנוש, והשני במצב קשה. בבית החולים נקבע מותו של הפצוע אנוש.

מבית החולים נמסר: במרכז הרפואי לגליל נקבע מותו של אחד הפצועים, שהובא במצב אנוש מאירוע הדקירה בכרמיאל. הפצוע הגיע תוך פעולות החייאה, שהחלו בשטח ואשר נמשכו בחדר ההלם, שם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו.

הפצוע השני הוכנס במצב בינוני עד קשה לחדר ההלם, שם יוצב מצבו, ובהמשך הועבר לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי.

הפיגוע התרחש כאשר המחבל שהגיע לקניון עלה לקומה השנייה ואז תקף קבוצה של צעירים בדקירות ופצע אותם.  אחד מהפצועים הצליח להגיב בירי בנשקו האישי – וחיסל את המחבל, ג’ואד רביע, בן 21, ערבי-ישראלי מכפר נחף הסמוך לכרמיאל.

לפי דיווח בחדשות 12, מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, שוקי תחאוכה, הנחה לעצור את כל בני המשפחה של החשוד בפיגוע. כמו כן הועברה הנחיה לשוטרים להיערך למבצע הריסת בית המחבל ביישוב נחף.

אימו ששהתה בזירה נעצרה על ידי כוחות הביטחון. אחותו של המחבל שעובדת בקניון טענה: “התקשרתי להגיד לו שמישהו מציק לי, זה לא פיגוע לאומני”.

בתיעוד מהפיגוע באחת ממצלמות האבטחה של אחת המסעדות במקום, נראה המחבל מנסה להימלט אחרי שדקר את שני הצעירים. אחד הפצועים נראה דולק אחריו ויורה לעברו לצורך ניטרולו.

 

מפקד מחוז צפון במשטרה, תת-ניצב שוקי תחאוכה, מסר הצהרה לתקשורת: “היה פה פיגוע קשה. מחבל הגיע ברגל נכנס לקניון ודקר שני אזרחים. אחד האזרחים הצליח להתעשת, ונטרל אותו במייד. המחבל נוטרל, שני הפצועים  פונו ומטופלים בבית החולים.

“האזור כולו נסגר, בשליטה על ידי משטרת ישראל. כוחות הביטחון איתנו. במקביל אנחנו סורקים גם את האזור הקרוב, גם את המעגלים השניים וגם את העיר ובעצם את כל המחוז, יישובים עירוניים, קניונים, מקומות הומי קהל”.

אריק בראל, חובש וראש סניף איחוד הצלה בכרמיאל: “הגעתי בזריזות לזירה באופנוע החירום של איחוד הצלה וביצענו פעולות החייאה על צעיר כבן 20, כמו כן הענקנו סיוע לצעיר נוסף כבן 20 שנפצע בינוני עד קשה. שניהם פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה”.

חובש רפואת חירום במד”א רן מושקוביץ סיפר: “כשהגעתי למרכז המסחרי הכווינו אותי לקומה השנייה. ראיתי שני פצועים, גברים כבני 20 שוכבים עם פציעות חודרות בסמוך לדוכנים כשאחד מהם מחוסר הכרה.

“התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות וביצוע פעולות החייאה בפצוע שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי טיפול רפואי הכנסנו אותם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש והשני קשה כשהוא בהכרה”.

ממשטרת ישראל נמסר: הבוקר, בסביבות השעה 11:30, התקבל דיווח במוקד המשטרה חשד לפיגוע דקירה במהלכו נפצעו שני גברים באורח קשה וקל על פי גורמי הרפואה. המחבל שזהותו טרם ידועה נוטרל במקום ומותו נקבע בזירה על ידי גורמי הרפואה.

כוחות משטרה גדולים של משטרת מחוז צפון בפיקוד ממ״ז צפון ניצב שוקי תחאוכה הגיעו למקום, והחלו באיסוף ממצאים בזירת הפיגוע, ביצוע פעולות לזיהוי המחבל ופעולות נוספות לשלילת סיוע למחבל.

קניון חוצות כרמיאל הוא מרכז קניות מאוד מוכר בכרמיאל, ונמצא במרכז העיר. בשעה הזו של היום האזור מרכז אליו לא מעט אנשים, ובפרט אנשי ביטחון וכוחות משטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות