טיסת הבכורה: ראש הממשלה ימריא לביקורו בארה”ב עם מטוס ‘כנף ציון’

אחרי שנים של עיכובים: המטוס ייכנס בסוף החודש לשימוש לראשונה • במטוס הותקנו מערכות שאמורות לשרת את המשתמשים בו - ושולבו בו טכנולוגיות מרשימות ופורצות דרך • אלו הפרטים הידועים על המטוס - שהמידע על אודותיו נשמר בסודיות
חרדים 10
כ"ז סיון התשפ"ד / 03.07.2024 12:06

לאחר שנים של סחבת: ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא לארה”ב לראשונה במטוס ‘כנף ציון’ – מטוס בואינג 767-338ER  שנרכש ושודרג במטרה לשמש את ראש הממשלה והנשיא בטיסות רשמיות מחוץ לישראל. כך דווח היום (רביעי) שמעון יעיש ב’ישראל היום’.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף

נתניהו אמור לנאום בקונגרס האמריקני ב-24 ביולי – בפעם הרביעית בחייו. כפי שפורסם הבוקר (רביעי) הוא גם צפוי להיפגש עם הנשיא האמריקני ג’ו ביידן בבית הלבן.

אף שהמטוס קיבל אישור לטוס בדצמבר 2021, הוא לא נכנס לשימוש עד כה.

ההחלטה לרכוש ‘מטוס נשיאותי’ התקבלה בשנת 2014, בעקבות המלצות ועדת גולדברג, שהצביעה על ליקויים חמורים בהטסת ראשי המדינה.

במטוס ‘כנף ציון’ הותקנו מערכות שאמורות לשרת את המשתמשים בו – ושולבו בו טכנולוגיות מרשימות ופורצות דרך. בין היתר צפויה להיות בו מחלקה מיוחדת  גם לעיתונאים שילוו נסיעות של אותם ראשי מדינה.

לפני כמה ימים המריא המטוס לטיסת מבחן נוספת ונחת בקפריסין.

לפי ‘ישראל היום’, עדיין לא נחשפו תמונות מהחללים הפנימיים של המטוס. בשיחות עם מי שזכו להציץ לתוך המטוס, הם מספרים על מבנה שונה באופן משמעותי מזה של מטוס נוסעים רגיל, עם הפרדה בין חלקי המטוס ובמחלקה שבה צפויים לטוס העיתונאים, המושבים נראים נוחים עם מרווח גדול יחסית לרגליים.

מטוס הבואינג 767 יצא משימוש בהרבה חברות תעופה, כולל באל על, אך נחשב למטוס טוב ואמין.

מדובר במטוס רחב גוף שיכול לטוס למרחקים ארוכים, כולל כאמור לארה”ב ובכך, יוכל לשרת את המשתמשים בו לטיסות ליעדים רחוקים וללא צורך בחכירת מטוסים מחברות תעופה, שרבות מהן מתמודדות בימים אלו עם מחסור במטוסים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות