ביידן צפוי להיפגש עם נתניהו בביקורו בוושינגטון החודש

בנימין נתניהו והנשיא ג'ו ביידן צפויים להיפגש החודש, במהלך ביקורו של ראש הממשלה לרגל נאומו בקונגרס - בפעם הרביעית בחייו • זו הפעם הראשונה בכהונה הנוכחית של נתניהו בה ייפגש עם ביידן בבית הלבן - והפעם הראשונה שיפגוש מנהיג מדינה מחוץ לישראל, מאז ה-7 באוקטובר
יוני גרין
כ"ז סיון התשפ"ד / 03.07.2024 10:52

בכיר בבית הלבן מסר הלילה (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן במהלך ביקורו של נתניהו בוושינגטון בסוף החודש – בהגיעו לנאום בקונגרס ב-24 ביולי.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף

השניים צפויים להיפגש בבית הלבן.

זו תהיה למעשה הפעם הראשונה בה ראש הממשלה נפגש עם נשיא ארצות הברית בכהונה הנוכחית בבית הלבן, והפעם הראשונה שנתניהו ייפגש עם מנהיג מדינה מחוץ לישראל, מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר.

תמיר מורג, הכתב המדיני של ערוץ 14 תהה: “אני רק שאלה – אם נתניהו הרס את היחסים של ישראל עם ארה”ב מאז תחילת המלחמה, וחירב את היחסים עם ביידן בעקבות הסרטון על החימושים, איך זה שבעוד שלושה שבועות הוא הולך להיות המנהיג הזר הראשון בהיסטוריה שינאם בפעם הרביעית בפני הקונגרס, והבוקר פורסם שגם הוזמן לפגישה עם ביידן בבית הלבן?”

בתחילת החודש שעבר, יו”ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג’ונסון הודיע כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לנאום בקונגרס בארצות הברית בתאריך ה-24 ביולי – בפעם הרביעית בחייו.

“אני שמח להודיע ​שראש הממשלה נתניהו יבוא לנאום בפגישה משותפת של הקונגרס ב-24 ביולי. אנו מצפים לשמוע את חזונה של ממשלת ישראל להגנה על הדמוקרטיה, למלחמה בטרור ולכינון שלום צודק ובר קיימא באזור”, כתב ג’ונסון.

לפני כשבועיים ביקר נתניהו את מדיניות העברת הנשק מארצות הברית לישראל, ובתגובה השיב לו שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן: “ארצות הברית נשארת מחויבת לישראל. נוכח האיומים שיש נגדה – היא מספקת לה נשק, שמטרתו להרתיע מהתפשטות הסכסוך. אנחנו ממשיכים לבחון משלוח אחד של פצצות במשקל 2,000 פאונד שנותר תחת בחינה מחודשת. אבל כל השאר זז”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות