שוטרים ריססו נערות בגז פלפל – ויפצו אותן בעשרות אלפי שקלים

בית משפט השלום בירושלים פסק תשלום פיצויים של 60,000 שקלים לנערות שהותקפו לפני 4 שנים בגז פלפל מטווח אפס בידי שוטרי מג"ב - בעת פינוי מאחז גאולת ציון • עו"ד מנשה יאדו: "הליך חשוב שגרם להפסקה מוחלטת של הפרקטיקה הפסולה של השפרצת גז מדמיע מטווח אפס"
חיים טוויל
כ"ז סיון התשפ"ד / 03.07.2024 10:36

בית משפט השלום בירושלים פסק כי שוטרי מג”ב שהתיזו גז פלפל בפניהן של נערות צעירות, בעת פינוי המאחז גאולת ציון בבנימין לפני ארבע שנים – יפצו אותן בסכום כולל של כ-60,000 שקלים.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף

שוטרי מג”ב הגיעו למאחז להחרים מחפרון (באגר) ששימש את תושבי הגבעה. עשרות מתיישבים הגיעו למקום למחות כנגד ההחרמה.

שוטרי מג”ב פעלו באלימות רבה כנגד המוחים – רובן נערות צעירות. אחד מהשוטרים אף התיז גז פלפל מטווח אפס על פניהן של מספר נערות.

לאחר האירוע הגיש עו”ד מנשה יאדו מחוננו תלונה למח”ש כנגד שניים מהשוטרים אשר התיזו פעמים רבות גז פלפל בפניהן של הנערות.

אחת השוטרות שנגדן הוגשה תלונה פוטרה מעבודתה במשטרה, אולם הוחזרה אליה כעבור זמן. לאחר חזרתה לעבודה דרש חוננו לשוב ולהעמידה לדין, או אז היא פוטרה בשנית.

במקביל, הגיש עו”ד יאדו תביעת נזיקין לבית משפט השלום בירושלים כנגד השוטרים האלימים.

בפסק הדין הדגישה השופטת מרים צ’רקה כי השוטרים פעלו בניגוד לנהלים ובכוח מופרז: “נוכח השימוש המופרז בכוח והשימוש בגז פלפל באופן שחרג מנהלי המשטרה יש אשם בהתנהלות השוטרים ויש להטיל עליהם אחריות לנזקים שהתנהלות זו גרמה” .

עו”ד יאדו ברך על פסק הדין: “מאבק קשה וממושך בחזיתות מספר ובלא גב תקשורתי וציבורי שיש למחאות אחרות, הביא בסופו של יום לפסק דין מאוזן יחסית לטובת המתיישבות, בהליך שכבר לכל אורכו יצר הרתעה וגרם להפסקה מוחלטת של הפרקטיקה הפסולה של השפרצת גז מדמיע מטווח אפס לפניהם של מתיישבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות