“לוויה קורעת לב”: בניקולייב קברו חייל יהודי שנהרג מפגיעת טילים

הקהילות היהודיות באוקראינה ממשיכות לספוג אבידות במלחמה: בעיר ניקולייב ליוו למנוחות את החייל היהודי אנטון בעזקאנעטשני שנהרג מהתקפת טילים באחת מזירות הקרבות
נתן פרל
כ"ז סיון התשפ"ד / 03.07.2024 10:18

אבידה יהודית נוספת במלחמה הבלתי פוסקת באוקראינה: בעיר ניקולייב שבאוקראינה ליוו אמש (שלישי) למנוחת עולמים את החייל היהודי אנטון בעזקאנעטשני הי”ד שנפל במלחמה.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף

“זו הייתה לוויה קשה מאוד, ממש קורעת לב, של חייל יהודי שנפל במלחמה”, סיפר רב עיר הנמל שבה נולד הרבי מליובאוויטש, ושליח חב”ד, הרב שלום גוטליב. “החייל נפגע פעמיים משני טילים באחת מזירות הקרבות, והפגיעה שלו הייתה כה קשה, שלא כל גופו הגיע לקבורה, ורק חלק ממנה זוהה וחולץ מהחזית”.

הרב גוטליב ארגן מניין מצומצם לאחר שההרוג הוכרז “מת מצווה”.

“לצערי לא הכרתי את אנטון ז”ל בחייו ורק לאחר מותו בני משפחתו יצרו איתנו קשר וביקשו קבורה יהודית, אמו גם גרה בניקולייב”, הוסיף הרב. “היו לאורך המלחמה נפגעים יהודים מקרב כוחות הצבא, אבל זו פעם ראשונה שליוונו למנוחות חייל מהקהילה שלנו.

“צבא אוקראינה התייחס מאוד בכבוד וליווה איתנו את כל הליך הקבורה באופן מכובד”.

הרב גוטליב ומשפחתו, כמו יתר שלוחי חב״ד במדינה, נותרו בעיר המופגזת ולא עזבו גם בזמנים הקשים ביותר – כולל במשך חודשים ארוכים שבהם לא היו מים זורמים והם נאלצו לשתות, להתקלח, לבשל ולכבס באמצעות בקבוקי מים מינרליים או כאלה שנשאבו מהנהר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות