פרקליט המדינה דורש: חקירה נגד בן גביר – כי הסית נגד העזתים

הרקע: התבטאויות פומביות של השר לביטחון פנים על דרכי הלחימה שיש לנקוט בעזה • בסביבת הפרקליט נמתחה ביקורת על המהלך • בן גביר: "לא ייאמן! מנסה להעמיד לדין שר ישראלי, על 'הסתה' נגד אויבים שרקדו על הדם שלנו" • טלי גוטליב: "יש  את זה ביותר רדיפה פוליטית מקוממת?"
אריה ריבקינד
כ"ז סיון התשפ"ד / 02.07.2024 21:33

פרקליט המדינה עמית איסמן ביקש מהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה,  לפתוח בחקירה פלילית נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר – בחשד להסתה לאלימות כנגד תושבי עזה. כך דיווח הערב (שלישי) אבישי גרינצייג ב’כאן חדשות’.

הרקע לבקשה הוא התבטאויות פומביות רבות של השר בן גביר ביחס לדרכי הלחימה שיש לנקוט, לפי עמדתו, בעזה.

לשיטת איסמן, חוק החסינות לא מגן עליו מפני חקירה פלילית על ההתבטאויות הללו.

בתוך המעגל המצומצם ביותר של פרקליט המדינה נמתחה ביקורת חריפה על הכוונה לפתוח בחקירה נגד השר בן גביר. החקירה הזו בוודאות לא תניב כתב אישום, כי אין לכך הצדקה על פי הדין הישראלי.

עוד נטען כי עורבבו שיקולים זרים מתוך רצון להראות לבית הדין בהאג שמערכת אכיפת החוק חוקרת מנהיגים ישראלים שמסיתים, כביכול.

על פי הטענה, התוצאה של פתיחה בחקירה לא רק שלא תועיל מול בית הדין בהאג, אלא היא תוביל לנזק בינלאומי דרמטי למדינת ישראל.

לפי הדיווח, הנושא כרגע ממתין להחלטה סופית של היועצת המשפטית לממשלה – האם לקבל את עמדת פרקליט המדינה.

מטעם היועצת המשפטית לממשלה והפרקליטות נמסר: “כפי שמדינת ישראל הודיעה לבית הדין הבין-לאומי בהאג, כלל ההתבטאויות בעניין אשר עלולות לעלות כדי עבירה פלילית נבחנות. בניגוד לפרסום, לא התקבלו החלטות בנושא על ידי ראשי מערכת אכיפת החוק”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב על תגובת היועמ”שית והפרקליטות: “הכחשה שאינה מכחישה דבר. איש לא טען שנפתחה חקירה, אלא שפרקליט המדינה החליט לתת לבן גביר חמישה מנדטים במתנה ולדרוש לפתוח בחקירה”.

 

השר איתמר בן גביר הגיב: “לא ייאמן! פרקליט המדינה מנסה להעמיד לדין שר ישראלי, על ‘הסתה’ נגד אזרחי מדינת אויב שרקדו על הדם של החיילים שלנו ברחובות עזה בשביעי לאוקטובר. ככה נראית תפירת תיקים בשידור חי, על ידי מערכות הדיפסטייט של היועצת המשפטית לממשלה. במקום שהשב”כ ופרקליט המדינה יעשו סיכולים ממוקדים בעזה, הם מנסים לעשות סיכול ממוקד לשר בישראל. הניסיון לא יצליח”.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: “תמו ימי משטרת המחשבות. איומים משפטיים לא ישתיקו את קול הימין האותנטי. לפי כל הסקרים והמדדים, רוב מוחלט של תושבי עזה תומך בחמאס גם כיום. במשך שמונה חודשים, איש מתושבי עזה לא בא לעזרת החטופים. מחזק את ידי השר איתמר בן גביר בהשמעת קול האמת בשפה ברורה. זו לא הסתה, אלא אמת לאמיתה!”

ח”כ טלי גוטליב: “הפרקליט עמית איסמן. אהלן וסהלן. כאן ח״כ טלי גוטליב. תוך דגש על התואר ח״כ, חסינות וכו׳. אני פונה אליך לא בתור ידידה, אני פונה אליך כי הפעם אפילו חבריך לעבודה חושבים שאיבדת את זה.

“דרשת לחקור את השר בן גביר, דגש השר בן גביר חסינות וכו׳, על הסתה נגד תושבי עזה?? קולטים? תושבי עזה! יש  את זה ביותר רדיפה פוליטית מקוממת?
סומכת עליך שלא תפסיק לנסות. בהצלחה שיהיה לך…”

ח״כ לימור סון הר מלך: “עולם הפוך ראיתי. הבקשה של פרקליט המדינה להעמיד את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לדין על הסתה לאלימות נגד תושבי עזה מלמדת על הטרלול שפשה במערכת המשפטית, ועל כך שמערכת המשפט והמשפטנים משתמשים בכלי המשפטי, כדי לקדם את תפיסת עולמם החולנית ולבצע רדיפה פוליטית.

“השר איתמר בן גביר ומפלגת עוצמה יהודית ימשיכו להלחם בטרור ולפעול עבור אזרחי ישראל ולהתחזק, כי הציבור לא קונה את השקרים של מי שמבקש לעשות פה מהפכה. פרקליט המדינה יכול להמשיך לברבר את עצמו לדעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות