מצוקה בכלא? שב”כ מתנגד לשחרור בהתנהגות טובה של יהודי שתקף ערבי 

שרות הביטחון הכללי מתנגד לשחרור מוקדם של אסיר יהודי שמרצה עונש מקל של 15 חודשי מאסר בגין תקיפת ערבי ב'שומר החומות' • עו"ד עדי קידר: "שחרור מחבלים באמצע מלחמה - חשוב ליציבות, שחרור יהודים - מסוכן ונפיץ. השב"כ מונח ב-6.10, וזה צריך להדיר שינה מעניינו"
יוני גרין
כ"ו סיון התשפ"ד / 02.07.2024 20:52

המחבל ממוצב ‘שיפא’ – כן, יהודי עם מאסר קצר לא? שרות הביטחון הכללי מתנגד לשחרור מוקדם בגין התנהגות טובה, של יהודי תושב מרכז הארץ, אשר הורשע בתקיפת ערבי ב’שומר החומות’.

כך עולה מחוות דעת שהגיש היום (שלישי) השב”כ לוועדת השחרורים בשב”ס.

בין הנימוקים להתנגדות שכתבו בשב”כ: “לאור האירוע החמור בו הנדון היה מעורב, המידע המודיעיני המפורט בחוו”ד החסויה, והמצב הנפיץ בשטח לאור מלחמת ‘חרבות הברזל’ והשלכותיה – נבקש להתנגד לשחרורו המוקדם של הנדון”.

היהודי הורשע בתקיפת ערבים, יחד עם אחרים, בימי ‘שומר החומות’ בעיר הרצליה. לאחר מעצרו נחקר בשב”כ והוגש כנגדו כתב אישום, הוא הורשע בבימ”ש ובימ”ש הטיל עליו עונש של 15 חודשי מאסר.

השבוע צפוייה ועדת השחרורים לדון בבקשתו לשחרור מוקדם של מספר חודשים, בשל התנהגות טובה. מדובר באסיר חיובי, שלאחר כתב האישום עבר שיקום וטיפול ושהה לאחר כתב האישום במעצר בית.

עו”ד עדי קידר מחוננו, אשר מייצג את האסיר:  “בימים כה רגישים היה מצופה משירות הביטחון הכללי לעשות מאמצים ולהשקיע משאבים בהגנה על ביטחון המדינה ולא להתעסק עם בחור צעיר ללא עבר פלילי, שהתפרע ב’שומרי החומות’ וקיבל עונש יחסית קל ושנותרו לו מספר חודשים מצומם מאוד לשחרור.

“חבל שאנחנו שומעים על שחרורי מחבלים, לרבות בכירים – בהם מנהל בית החולים שיפא, ומהצד השני זה מה שיש לשירות הביטחון הכללי לעשות. שחרור מחבלים באמצע מלחמה – חשוב ליציבות, שחרור יהודים – מסוכן ונפיץ. השב”כ מונח ב-6.10, וזה צריך להדיר שינה מעניינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות