נתניהו על התדרוך ל’טיימס’: הפסקת מלחמה? זה לא יקרה

ראש הממשלה הגיב לדיווח ביומון 'הניו יורק טיימס' לפיו מפקדים בכירים בצה"ל רוצים הפסקת אש - גם אם חמאס יישאר בשלטון ברצועת עזה: "אני לא יודע מי הם אותם גורמים עלומי שם, אבל אני כאן כדי להבהיר חד-משמעית - אנחנו נסיים את המלחמה רק לאחר שנשיג את כל מטרותיה"
אריה ריבקינד
כ"ו סיון התשפ"ד / 02.07.2024 16:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אחר הצהריים (שלישי) לדיווח ב’ניו יורק טיימס’, לפיו מפקדים בכירים בצה”ל רוצים הפסקת אש – גם אם חמאס יישאר בשלטון ברצועת עזה.

נתניהו הצהיר: “גורמים עלומי שם מתדרכים היום את ה’ניו יורק טיימס’. הם אומרים לו שישראל תהיה מוכנה לסיים את המלחמה לפני השגת כל מטרותיה. אני לא יודע מי הם אותם גורמים עלומי שם, אבל אני כאן כדי להבהיר חד-משמעית: זה לא יקרה. אנחנו נסיים את המלחמה רק לאחר שנשיג את כל מטרותיה, לרבות חיסול החמאס ושחרור כל חטופינו”.

ראש הממשלה הדגיש: “הדרג המדיני הגדיר לצה”ל את המטרות הללו, ולצה”ל יש את כל האמצעים כדי להשיגן. אנחנו לא נכנעים לרוחות תבוסה לא ב’ניו יורק טיימס’ ולא בשום מקום אחר. אנחנו חדורים ברוח הניצחון”.

גם צה”ל הכחיש באופן רשמי את הדיווח ביומון האמריקני על כך שקצינים בכירים דוחפים להפסקת אש.

בהודעה של דובר צה”ל נמסר: “צה”ל נחוש להמשיך להילחם להשגת מטרות המלחמה להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת החטופים והחזרת התושבים בצפון ובדרום לבתיהם בביטחון.

“עד כה נרשמו הישגים משמעותיים בלחימה בעזה, צה״ל ימשיך להילחם בחמאס בכל מקום ברצועת עזה, לצד המשך קידום המוכנות למלחמה בצפון ומאמץ הגנה בכל הגבולות”.

בעיתון ‘הניו יורק טיימס’ דווח היום, כי מפקדים בכירים בצה”ל מעוניינים בהפסקת אש בעזה גם אם היא תשאיר את חמאס בשלטון בינתיים,

לפי הדיווח, ההסכמה של הבכירים להפסקת אש מגיעה למרות שתעמיק את הקרע בין צה”ל לראש הממשלה.

אותם מפקדים, כך לפי הדיווח,  מאמינים שהפסקת אש תהיה הדרך הטובה ביותר לשחרור החטופים ובנוסף תאפשר לכוחות זמן התאוששות, במידה ותפרוץ מלחמה בצפון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות