קמטים בצוואר: למה זה קורה ומה ניתן לעשות כדי לשמור על העור?

כיצד ניתן לשמור על  איזור הצוואר בצורה הטובה ביותר מפני הזדקנות, נזקי השמש והתייבשות העור עם השנים? • בימים אלה משיק המותג  WELEDA שמן  רימונים  מרוכז וממצק,  המעניק מענה לטיפול בקמטי הצוואר וריפיון העור
סימי פולק
כ"ו סיון התשפ"ד / 02.07.2024 13:11

קמטים בצוואר הם סימן נפוץ להזדקנות העור. למעשה, הצוואר הוא אחד האזורים הראשונים שמראים סימנים של קמטים ורפיון. וגם אחד המקומות שהכי נחשפים לשמש מידי יום.

בעור הצוואר פחות בלוטות חלב (שמן) והעור רגיש, עדין ודק יותר ומכיל פחות קולגן מאזורים אחרים בפנים ובגוף. אזור הצוואר נמצא בתנועה מתמדת ומתיחה מתמדת כלפי מטה בגלל עבודה ממושכת על המחשב, מחשב נייד, טלפונים סלולאריים ועוד, לכן אזור זה בסיכון ייחודי לקמטוטים ונפילה.

לעיתים קרובות, אנו דואגות לטפח את עור הפנים, אך שוכחות ומזניחות את עור הצוואר. ובינינו, הצוואר הוא אחד ממסגירי הגיל הגדולים ביותר.

הגורמים העיקריים אשר משפיעים על עור הצוואר והזדקנותו:

נזקי השמש – קרני השמש חודרות את שכבות העור החיצוניות, פוגעות בתאי העור וגורמות להאצת תהליך ההזדקנות.

הזדקנות העור – עם התקדמות הגיל יורד קצב יצור הקולגן והעור מתחיל לאבד מגמישותו.

תנועות צוואר – היציבה ורפיון הצוואר הם גורמים חשובים ביצירת קמטים, ככל שהצוואר מתוח והעמידה זקופה, כך ייווצרו עם הזמן פחות קמטים.

התייבשות העור– עור מיובש נוטה להתקמט מהר יותר והרבה יותר.

אמנם טבעי שהעור ישתנה ככל שאנו מתבגרים, אך ישנם צעדים שניתן לנקוט כדי לשמור על מראה עור צוואר צעיר. כיום ישנם טיפולים חיצוניים אשר מטפלים במגוון שיטות, החל מגלי רדיו, לייזר, הזרקות של חומצה הילארונית, טיפולים המפרקים שומן ועוד.

אז כיצד שומרים  על עור הצוואר  מבעוד מועד ללא התערבות מכשור חיצונית או כהשלמה לו?

ישנם מספר דברים שניתן לעשות לבד:  הקפדה על תזונה בריאה, הימנעות מעישון וצריכת אלכוהול מופרזת, שמירה מפני קרינת שמש ושימוש בקרם הגנה מידי יום, גם בחורף.

צעד נוסף וחשוב בשמירה על מראה צוואר צעיר הוא שימוש בתכשירים בעלי מרכיבים ייחודיים להזנה ועידוד התחדשות העור הייעודיים גם לאזור הדק והעדין הזה.

בימים אלה משיק המותג  WELEDA שמן  רימונים  מרוכז וממצק,  המעניק מענה לטיפול בקמטי הצוואר וריפיון העור. השמן עשיר באנטיאוקסידנטים המגנים מפני נזקי הרדיקלים החופשיים, מסייע למיצוק עור הצוואר עם תערובת עשירה של ליפידים החיוניים לעור, מעודד התחדשות של העור עם שמנים פעילים ממקור צמחי ומפחית נראות של קמטים וקמטוטים למראה חלק יותר וצעיר.

טיפים לשימוש בשמן על גבי עור הצוואר:

• השתמשי באבן או רולר גואשה להחדרת השמן בצורה מיטבית לעור.

•  בערב, טפטפי מעט מהשמן וערבבי עם קרם הלילה לתוצאה מיטבית ולחידוש תאי העור במהלך הלילה גם באזור הצוואר.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות