נדב אלחנן נולר ואייל אבניאון הי”ד נפלו בתקרית במסדרון נצרים

רב סרן אייל אבניאון הי"ד, בן 25 מהוד השרון, סגן מפקד פלוגה, ורס"ר במיל' נדב אלחנן נולר הי"ד, בן 30 מירושלים, נפלו בתקרית במרכז הרצועה • בתקרית נפצעו עוד 11 לוחמים, בהם אחד באורח קשה, שלושה בינוני והיתר קל • גדוד 'מגן הארץ': "דווקא עכשיו מתוך הכאב הגדול עד לניצחון"
חיים טוויל
כ"ו סיון התשפ"ד / 02.07.2024 11:44

לוחמי המילואים רס”ן במיל’ אייל אבניאון הי”ד ורס”ר במיל’ נדב אלחנן נולר הי”ד נהרגו הלילה (שלישי) מפיצוץ מטען במסדרון נצרים.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף

אייל, בן 25 מהוד השרון, היה סגן מפקד פלוגה בגדוד 121. נדב, בן 30 מירושלים, היה סמל מחלקה בגדוד השריון שמשתייך לחטיבה 8.

בתקרית נפצעו 11 לוחמים, בהם אחד באורח קשה, שלושה  בינוני והיתר קל.

בנוסף, לוחם מגדוד 52, חטיבה 401, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה מירי נ”ט.

הלווייתו של רס”ן (מיל’) אייל אבניאון הי”ד תיערך היום ב-18:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בהוד השרון.

התקרית התרחשה הלילה לקראת חצות, כשרכב שבו נסעו הלוחמים בפעילות יזומה, עלה על מטען במרכז הרצועה, לא הרחק מציר נצרים, שנמצא בשליטת אוגדה 99 של צה”ל.

הלוחמים ככל הנראה לא נפגעו מהמטען.

התחקיר הראשוני עודנו מתנהל בצה”ל – ונבדק ממה בדיוק נפגעו הלוחמים. ייתכן שבעקבות תקלה בטנק שעמד סמוך והשיב בירי. התקלה בטנק, שנבדקת בין השאר היא ‘פיצוץ קנה’- תקלה די נדירה, שיכולה להיגרם מקנה לא נקי או שהיה חסום.

בגלל כמות הנפגעים, בצה”ל הכריזו אירוע רב נפגעים, והקפיצו כוחות חילוץ רבים מיחידה 669 ומהאוגדה. במקביל כלי טיס של חיל האוויר תקפו באזור כדי לבודד את הגזרה ולמנוע התקרבות של מחבלים.

בפלוגת חרמש וגדוד 121 ‘מגן הארץ’ התייחסו לבשורה הכואבת:  “אנו מחבקים ומשתתפים מעומק הלב בצער המשפחות. נמשיך במשימתנו בנחישות וביטחון, דווקא עכשיו מתוך הכאב הגדול עד לניצחון. אנו דואגים לשלומם של חברי הפלוגה ונמצאים איתם בקשר רציף. מחבקים אתכם ושומרים עליכם”.

ראש מועצת קרני שומרון יהונתן קוזניץ כתב: “אנו מרכינים ראש ומשתתפים בצערה הכבד של משפחת נולר היקרה. פרטים על מועד הלוויה יפורסמו בהמשך”.

במכינת ‘בני דוד’ נפרדו מנולר, שהותיר אחריו אישה, הדר, ובן יחיד: “רבני ותלמידי מוסדות בני דוד כואבים את נפילתו של הגיבור נדב הי”ד, בוגר מחזור כ”ה של המכינה, שנפל בקרבות בעזה”.

יובל שגב, הכתב הפוליטי של גלי צה”ל, ספד לחברו אבניאון: “היית כל כך חי שאי אפשר להאמין שאתה מת. הכי מצחיק, הכי חתיך, שותף לכמה מהלילות הכי דפוקים בחיים שלי וגם לכמה מהשיחות הכי עמוקות. דיברנו לפני 3 שבועות, רצית לחשוב ביחד איך הופכים את המדינה הזאת לטובה יותר. מה אפשר לעשות. שיתפת בקשיים של המילואים הבלתי נגמרים, לצד ההבנה של הצורך והחשיבות. דיברת על השוויון בנטל, ועל איך חייב לדאוג שזה יקרה אבל לא ‘בגישה של אנטי’. תכננו להשלים את השיחה הזאת כשתצא קצת, אחרי שלא נפגשנו יותר מידי זמן”.

שגב סיפר: “כל כך הרבה חברים מהמכינה, וספציפית מהחדר שלנו, חדר 6, נלחמו ונלחמים. דאגתי ופחדתי על כולם בחודשים האלה. איבדתי מספיק. אבל לא האמתי שזה יהיה אתה. בחרתי דווקא את התמונה הזאת, כי נדבר מספיק על כמה היית ערכי, וחכם, וגיבור. שיכירו גם את הצד הפחות רציני, היותר כיפי, את הילדים שאנחנו עדיין במידה מסוימת. אוהב ומתגעגע ולא מאמין”.

מספר החללים שנפלו במלחמה עלה ל-674.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות