“נפלנו על הראש”: גלנט אישר – וישראל מחברת את הרצועה לחשמל

עם סיום עבודות של חברת החשמל העזתית, יופעל בעזה מתקן התפלת מים וביוב - ישירות מרשת החשמל הישראלית • התוכנית אושרה על ידי גלנט • סמוטריץ': "במו ידינו משקמים את עזה. ראש ממשלה, עצור האיוולת הזו" • ליברמן: "ההחלטה שחייבת להתקבל עוד היום היא ניתוק מוחלט"
אריה ריבקינד וחיים טוויל
כ"ו סיון התשפ"ד / 02.07.2024 11:00

לראשונה מפרוץ המלחמה: חברת החשמל העזתית החלה בחיבור כבלים ברחוב סלאח א-דין, כדי להפעיל את תחנת הביוב והתפלת המים במערב דיר אל-בלח.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף

לאחר סיום עבודות התשתיות יופעל מתקן התפלת המים והביוב – ישירות מרשת החשמל הישראלית.

ממסמך שהגיע ל’כאן חדשות’ עולה, כי העברת החשמל מישראל לרצועת עזה, באמצעות קו החשמל ‘קלע’, אושרה על ידי שר הביטחון יואב גלנט ב-16 ביוני – לבקשת מתאם פעולות הממשלה בשטחים ומטעמים הומניטריים.

במשרד האנרגיה טוענים שלא מדובר בהחלטה שלהם, אלא של גורמי הביטחון.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים ציין, כי הפעלת מתקן התפלת המים נעשית באישור הדרג המדיני ונובעת משיקול הומניטרי, כדי למנוע זיהום והתפרצות מחלות ברצועה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אחראי לכך שהחשמל לא יגיע לחמאס – ושלא יחברו קווים פיראטיים.

התוכנית אושרה על ידי הדרג המדיני, אולם טרם מומשה הזרמת חשמל בפועל.

עם תחילת המלחמה ישראל הכריזה על ניתוק מלא מעזה, תשתיות כמו חשמל ומים, אך מאז תקנה צינורות מים – כאשר היום שלושה צינורות מזרימים מים מישראל לעזה, ונראה שעוד רגע מזרימים גם חשמל למתקני התפלה וביוב.

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ אוהד טל, פנה  בשאילתא דחופה לשר הביטחון גלנט: “מדוע אושר חיבור החמצן לאויב? האם ישראל קיבלה תמורה לכך?”

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: “נפלנו על הראש לגמרי. במו ידינו אנחנו משקמים את עזה. לפני פירוז ‏ובעיקר את בתי החולים, כלומר מרכזי הטרור. ‏אדוני ראש ממשלה, עצור את האיוולת הזו. ‏הפעם אי אפשר יהיה לומר שלא ידענו כמו עם שחרור מנהל מפקדת הטרור בשיפא אתמול”.

ח”כ גדעון סער הגיב: “מעניין על מי יגלגלו את האחריות הפעם. ממשלת חלם עם שתי ידים שמאליות”.

ח”כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “ממשלת האיוולת. אחרי שחרור המחבל הבכיר, ד”ר מנגלה, מנהל בית החולים שיפא, הממשלה ממשיכה באותו הכיוון. עבודות התשתית בעזה לקראת החיבור הצפוי לחשמל ישראלי, זו איוולת גדולה עוד יותר. ההחלטה שחייבת להתקבל עוד היום היא ניתוק מוחלט בין ישראל לרצועת עזה. לא חשמל, לא מים, לא דלקים ולא סחורות, ניתוק מוחלט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות