סקר בליכוד: גלנט וברקת מידרדרים, אוחנה וביסמוט מתחזקים. וארדן?

סקר שערך מנו גבע בקרב מתפקדי הליכוד מעלה שמעמדם של יואב גלנט וניר ברקת מתערער, בעוד אמיר אוחנה, גלעד ארדן, בועז ביסמוט ואבי דיכטר מתחזקים • המפתיעים: גוטליב וסעדה שממריאים - הפעם ללא שריון
חרדים 10
כ"ו סיון התשפ"ד / 02.07.2024 10:01

מסקר שערך לאחרונה מנו גבע בקרב 500 מתפקדי ליכוד, עבור מועמד שבדק אפשרות להצטרף למפלגה, עולה תמונת מצב מעניינת מאוד לגבי מעמדם של חברי הכנסת המכהנים – בקרב מתפקדי הליכוד.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף

בסקר, שהובא ב’ישראל היום’, מתברר כי השר יואב גלנט – שסיים בפריימריז הקודמים במקום הרביעי, מתדרדר למקום ה-23. ניר ברקת, שנבחר במקום השמיני, מדורג על פי נתוני הסקר, רק במקום ה-16.

דודי אמסלם שקפץ בפעם הקודמת למקום החמישי יורד למקום ה-11 ודוד ביטן מדורג בסקר במקום ה-29, שישאיר אותו מחוץ  לכנסת. מירי רגב נחלשת מהמקום ה-9 למקום ה-12, עידית סילמן ממקום 16 ל-28 וגלית דיסטל אטבריאן מ-21 ל-27.

לפי הנתונים, הח”כ האהוד ביותר בליכוד וזה שיקבל את המקום הראשון מהבוחרים הוא יו”ר הכנסת אמיר אוחנה, שדוחק את יריב לוין מקום אחד לאחור.

העלייה המטאורית והמשמעותית ביותר שעולה מהסקר היא של בועז ביסמוט, שבפריימריז הקודמים נכנס למקום 27 ועל פי תוצאות הסקר כובש בסערה את המקום השלישי.

גלעד ארדן, שחוזר לאחר קדנציה בתפקיד השגריר באו”ם, מקבל את המקום הרביעי, ואבי דיכטר – 11 בפריימריז הקודמים – מדורג חמישי.

טלי גוטליב, שלא חוששת לתקוף את מדיניות הממשלה,  מקבלת שדרוג ברשימה ממקום 25 שהיה שמור לייצוג נשים – היישר למקום 14 ברשימה הארצית. משה סעדה שנכנס מהמקום ה-28 לכנסת כעת מבטיח את עצמו במקום ה-13.

אופיר כץ מדלג עשרה מקומות מעלה – מ־31 ל־21 ברשימה.

מועמד אחד שאינו ח”כ ונבדק בסקר היה יוסי כהן. מתפקדי הליכוד לא מראים התלהבות רבה כלפיו ומיקמו אותו במקום ה-25.

מאידך, כך על פי הסקר, יש לא מעט ח”כים מכהנים שעלולים למצוא עצמם מחוץ לרשימה, ובהם אלי דלל, גילה גמליאל, ניסים ואטורי, דן אילוז, אושר שקלים ואחרים.

הסקר בדק בקרב מדגם מתפקדי הליכוד גם את השאלה את מי הם היו רוצים לראות בראשות המפלגה אם הבחירות היו נערכות היום, והתשובה הצפויה: 68% ענו בנימין נתניהו.

מי שפחות צפוי הוא יוסי כהן, שעל אף מיקומו הנמוך בדירוג המתמודדים בפריימריז (מקום 25) דורג שני אחרי נתניהו עם 9% תמיכה. גלנט, על אף הידרדרותו ברשימה לפריימריז, במקום השלישי עם 7%.

הפריימריז נערכים בקרב קרוב ל־150 אלף מתפקדי ליכוד שבוחרים 12 שמות לכנסת. אם חלק ניכר מהם לא שם את גלנט ברשימה – הוא יורד בה, אך במקביל חלק אחר של המתפקדים יכול להצביע עבורו לראשות המפלגה ובכך למקם אותו שלישי בהנהגתה.

אחריו בדירוג: ברקת (5.5%), ישראל כ”ץ (2.6%), דיכטר (1.7%) ואדלשטיין (1.7%).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות