רס”ל במיל’ יהודה גטו הי”ד נהרג מפיצוץ מטען ליד טול כרם

יהודה הי"ד, בן 22 מפרדס חנה כרכור, נפל בפעילות מבצעית בטול כרם: בתקרית נפצע קשה מפקד מדובדבן • רכב הפנתר בו נסעו השניים עלה על מטען חבלה לאחר ששאר הלוחמים ירדו מהרכב, לצורך סריקת מבנה סמוך • מתחקיר ראשוני עלה: הציר בו נסעו לא עבר קודם לכן חישוף מטענים
חיים טוויל
כ"ו סיון התשפ"ד / 01.07.2024 22:57

רס”ל יהודה גטו הי”ד, בן 22 מפרדס חנה כרכור, נפל הבוקר (שני) בפעילות מבצעית בטולכרם.

גטו היה נהג מבצעי. באירוע בו נפל, נפצע באורח קשה מפקד בדובדבן. רכב הפנתר שבו נסעו השניים עלה על מטען חבלה במחנה הפליטים נור א שמס, בפאתי טולכרם.

היום לפנות בוקר החל מבצע לסיכול טרור בהשתתפות לוחמי דובדבן, סיירת חרוב, מג”ב ושב”כ במחנה הפליטים, במסגרתו נפרצו צירים ונוטרלו מטענים.

לקראת סיום הפעילות בשעה 7 בבוקר, רכב ממוגן מסוג פנתר בשימוש של לוחמי דובדבן, עמד סמוך למבנה – והלוחמים שנסעו בו ירדו  לסרוק מבנה סמוך, אז הופעל מתחתיו מטען חבלה מאולתר רב עוצמה. כלי הרכב התהפך. הנהג, יהודה הי”ד,  נהרג ולוחם דובדבן נפצע קשה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מתחקיר ראשוני עלה, כי הציר שבו נסעו לא עבר קודם לכן חישוף מטענים על ידי D9 – בניגוד לנוהל המקובל. בצה”ל אמרו כי לא היה חשד שיש מטענים בציר בו נסעו. כלומר, לא היה מידע מודיעיני על חשד למטעון.

⁠המטען, שהופעל מרחוק  ככל הנראה היה בייצור עצמי ובו עשרות ק״ג של חומר נפץ. מדובר בחומר נפץ לא תקני, אך בכמות גדולה, ולכן נגרם נזק רב.

במהלך הפעילות בוצע ירי מכטב”ם לעבר חמושים במרחב. הטיל היה נפל, מספר מחבלים התעסקו עם הטיל והוא התפוצץ, כתוצאה מכך נהרגה אישה פלסטינית.

בנוסף, כוחות מיחידת דובדבן חיסלו מחבל בן 15 שניסה לירות על הלוחמים.

בניגוד לתקרית בג׳נין בשבוע שעבר, שבה נהרג רס”ן אלון סקאגיו הי”ד, המטען הפעם לא הוטמן בעומק האספלט – אלא קרוב יחסית לפני השטח. וככל הנראה חישוף של הציר לפני מעבר הכוחות בו הזה היה מונע את התקרית הקשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות