בידיים קשורות: ההנחיה שאוסרת על כוחות צה”ל לחסל שוטרי חמאס

לפי חוות דעת של הפרקליטות הצבאית ניתן לחסל רק חברים בזרוע הצבאית של חמאס - אך אסור לחסל את יתר אנשי חמאס • כך, למשל, אסור להרוג ראש עירייה שחבר בארגון טרור או איש חמאס שחמוש בנשק, אלא אם הוא עסק בטרור או היה חבר בזרוע הצבאית
חרדים 10
כ"ו סיון התשפ"ד / 01.07.2024 21:50

לפי חוות דעת של הפרקליטות הצבאית ניתן לחסל רק חברים בזרועות הצבאיות של חמאס והג’יהאד,  אך אסור לחסל את יתר מחבלי ארגון הטרור חמאס. כך דיווח הערב (שני) הפרשן עמית סגל בחדשות 12.

בשבוע שעבר דווח סגל, כי לפי הפרשנות של הפרקליטות הצבאית לדיני לוחמה, אפשר להרוג במלחמה במכוון רק מי שמשתייך לכוח הלוחם. חיסול ממוקד הוא צעד מניעתי ולא עונש, ולכן לא ניתן לחסל עזתים שהשתתפו בטבח ה-7 באוקטובר, חטפו ורצחו, אבל אינם משתייכים לחמאס.

ההסבר היה כי  רק מי שמשתייך ארגונית לחמאס או לג’יהאד האיסאלמי הוא בר-חיסול.

אבל הערב, כאמור, מתברר כי גם בתוך ארגון הטרור חמאס לא את כולם מותר להרוג. מדהים ככל שזה יישמע, משטרת חמאס כשלעצמה אינה מהווה יעד לחיסול. גם היותו של אדם איש חמאס חמוש בנשק לא תאפשר את חיסולו. מבחינת הפרשנות של הפרקליטות הצבאית את הדין הבין-לאומי, יתאפשר חיסול של אותו אדם רק אם יתברר שהוא גם חלק מארגון טרור.

וזה לא נעצר שם, אלא גם במנגנונים האזרחיים של חמאס, אותה תשתית שלטונית שהשמדתה היא אחת ממטרות המלחמה. בעוד ישראל הרשמית שוברת את הראש כבר חודשים ארוכים איך למוטט את השלטון הזה, בפועל, היותו של אדם חבר במנגנוני חמאס בין אם הוא ראש עיר, ראש נפה, או בכיר, לא מאפשרת את חיסולו, אלא רק אם יתברר שעסק בטרור.

יודגש, כי מבחינת הפרשנות של הפרקליטות הצבאית לדיני המלחמה הבין-לאומיים, רק חברות בזרוע הצבאית של חמאס ובג’יהאד האיסלאמי מאפשרת חיסולו של מחבל. כל יתר מחבלי חמאס – לא.

בנוסף, מתגובת צה”ל עולה כי חמושים של משטרת חמאס שאינם מהווים איום לא הותקפו.

מדובר צה”ל נמסר: “בהתאם להנחיית הדרג המדיני צה”ל תקף ותוקף גורמי שלטון רבים המשתתפים בפעילות הטרור של חמאס ומהווים יעדים חוקיים לתקיפה בהתאם לדין הבינלאומי.

“במהלך המלחמה צה”ל פגע ותקף חמושים המהווים איום על כוחות צה”ל לרבות פעילים במשטרת חמאס”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות