“תקלה חמורה”: ראש השב”כ יציג תחקיר על מחדל שחרור מנהל שיפא

אחרי ההחלטה המרתיחה לשחרר את מנהל בית החולים שיפא לעזה: ראש הממשלה הנחה להקים צוות שיבחן ויאשר את זהות המחבלים שחקירתם הסתיימה - וצפויים להשתחרר • לשכת נתניהו: "ההחלטה על שחרור מנהל שיפא התקבלה ללא ידיעת הדרג המדיני או ראשי הארגונים"
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התשפ"ד / 01.07.2024 19:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הערב (שני) להקים צוות שיבחן ויאשר את זהות המחבלים שחקירתם הסתיימה וצפויים להשתחרר, זאת אחרי מחדל שחרור מנהל בית החולים שיפא אבו סלמיה.

נתניהו הנחה בשעות הבוקר לבצע בירור יסודי כיצד שוחרר המנהל.

בלשכת ראש הממשלה אמרו: “שחרור מנהל ביה”ח שיפא הוא תקלה חמורה וכשל מוסרי. איש זה, שתחת אחריותו נרצחו והוחזקו חטופינו, מקומו בכלא.

כבר בשעות הבוקר הנחה ראש הממשלה לבצע בירור יסודי כיצד קרה הדבר. ראש השב”כ צפוי להציג את מסקנות התחקיר לראש הממשלה ביממה הקרובה. ההחלטה על שחרור מנהל שיפא התקבלה ללא ידיעת הדרג המדיני או ראשי הארגונים”.

בלשכה הוסיפו: “כדי שתקלה כזו לא תקרה שוב, הנחה ראש הממשלה על הקמת צוות שיבחן ויאשר את זהות העצירים שחקירתם הסתיימה טרם שחרורם. הצוות יכלול נציגים של משרד הביטחון, צה”ל, השב”כ והמל”ל”.

מנהל שיפא אבו סלמיה הואשם על ידי צה”ל ומערכת הביטחון כי בית החולים שבניהולו שימש “תשתית טרור” במשך שנים ובו פעלו מחבלים.

בחודשים האחרונים שוחררו עצורים רבים לעזה באופן שקט, בשל מחסור בתאי כליאה בבתי הכלא בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות