הפרשן עמית סגל: מי אשם באמת בשחרורו של מנהל שיפא? • צפו

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12 מתח ביקורת: "לא עולה על הדעת, שמדינת ישראל באה לעולם משכנעת, מסכנת חיי אדם, חיילים נפלו כדי להוכיח ששיפא הוא לא בית חולים אלא מפקדת טרור, ואז מיוזמתה מחזירה את האחראי על כל האופרציה הזאת לעזה"
חרדים 10
כ"ה סיון התשפ"ד / 01.07.2024 19:05

הפרשן הפוליטי עמית סגל הסביר היום (שני) באולפן חדשות 12 מדוע בג”ץ אינו אשם בשחרור מנהל בית החולים שיפא, כפי שטענו, בין היתר, בלשכת ראש הממשלה.

“שרשרת התירוצים הפתטיים זה להפיל את זה על בג”ץ, להגיד איזה משפט בהתחלה ‘בעקבות דיון בבג”ץ’, ולקוות שזה יתפוס”, אמר סגל –  והדגיש כי “זה תירוץ מביך, אין לזה שום קשר לבג”ץ, בכלל לא קשור, לא ליד, לא בערך. זה כמו להגיד בעקבות זה שיום שני. כן, יום שני, אבל זה לא בגלל יום שני”.

הוא הסביר: “האירוע הוא אסטרטגית שלמדינת ישראל אין מספיק מקומות מעצר. יש ויכוח גדול שנמשך כבר שמונה חודשים שבו השר לביטחון לאומי מקבל המון המון כסף, אבל הבעיה של היעדר מקום לא נפתרה. יש המון עצורים, שזה דבר טוב ובחלקה בגלל דבר רע שזה הטחת האשמות.

“גורמי ביטחון וגורמים כלכליים אומרים מי שאשם זה בן גביר, הוא לא רוצה את הכאב ראש הזה, הוא רוצה שצה”ל יהיה אחראי ובאותה נשימה הוא מתלונן למה חיילות שומרות, אבל אין כוח אדם לצבא.

“אומר בן גביר, וגם בזה הוא צודק, שני הצדדים צודקים, הוא אומר אבל בשדה תימן, בגלל הביקורת הבינלאומית אתם בעצם רוקנתם את המתחם העצום הזה שאמור היה להספיק”.

סגל ציין, כי “שורה תחתונה שצריכה להדאיג כל אזרח – מבצעים של השב”כ ביהודה משומרון מתבטלים מדי לילה בגלל שאין לאן להביא את העצורים”.

סגל מיקד: “יש פה בעיה נקודתית והיא שלא שיקללו לתוך המשוואה הזאת את סוגיית הסמליות. לא עולה על הדעת, שמדינת ישראל באה לעולם משכנעת, מסכנת חיי אדם, חיילים נפלו כדי להוכיח ששיפא הוא לא בית חולים אלא מפקדת טרור, ואז מיוזמתה מחזירה את האדם שאחראי על כל האופרציה הזאת ומחזירה אותו לרצועת עזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות