כ-10 מטר מבית שלוחי חב”ד: טיל רוסי פגע בבניין – נפגעים ונזק • צפו

טיל רוסי במשקל מאות ק''ג, שלא התפוצץ, פגע לפני כניסת השבת בקומפלקס של בנייני מגורים בעיר דנייפרו שבאוקראינה במבנה ממול מתגוררות משפחות יהודיות ובהן משפחה של שלוחי חב"ד - שבחסדי שמיים יצאו כולם ללא פגע • הטיל נעצר בתקרת בית משפחה יהודית שלא הייתה בדירה
נתן פרל
כ"ה סיון התשפ"ד / 01.07.2024 14:17

טיל רוסי פגע זמן קצר לפני כניסת השבת בקומפלקס של בנייני מגורים בעיר דנייפרו שבאוקראינה. כתוצאה מן הפגיעה כמה בני אדם נעדרים – וככל הנראה נהרגו, אדם אחד נהרג ועוד 12 נפצעו.

ראש הנפץ של הטיל, במשקל מאות ק”ג, לא התפוצץ ומאות אנשים פונו מבתיהם באזור עד לפיצוצו המבוקר בידי חבלנים.

אחרי שריסק ארבע קומות נעצר הטיל בתקרת ביתה של משפחה יהודית שלא הייתה בדירה –  וחיי בני המשפחה ניצלו. במבנה שממול – שבמרבית דירותיו התנפצו הזגוגיות, מתגוררות כמה משפחות יהודיות ובהן משפחה של שלוחי חב”ד – שבחסדי שמיים יצאו כולם ללא פגע.

הטיל נפל ברחוב ויקונקומיסקה בלב העיר, באזור הנחשב ליהודי מאוד, וברדיוס של עשרות מטרים סביב האזור שבו נפל הטיל מתגוררות כמה משפחות של שלוחי חב”ד וכן עשרות משפחות יהודיות, בשל קרבתו למרכז הקהילה היהודית בעיר.

בתיהן של כמה משפחות יהודיות נפגע מנפילת הטיל, כשבחלקן התנפצו החלונות לרסיסים ואחרות נפגעו בצורה קשה יותר.

אחד מהשלוחים המתגוררים בבניין סמוך, אזרח ישראלי, אמר: “שמענו פיצוץ אדיר וראינו עשן ואובך מחניקים שעלו מהבניין. מדובר בנס גדול שכן אם ראש הנפץ היה מתפוצץ מניין ההרוגים היה מגיע לעשרות רבות. גם הגויים כאן מדברים על הנס הגדול שאירע”.

במהלך השבת הגיעו היהודים המתגוררים בבניינים הסמוכים וברחוב לברך את ברכת “הגומל” במרכז ‘מנורה’ – המרכז היהודי של דנייפרו, שנחשב למרכז היהודי הגדול בעולם, תחת הנהגתו של רב העיר והשליח הראשי הרב שמואל קמינצקי, כאשר במקביל הקהילה היהודית בעיר פינתה את המשפחות היהודיות שביתן נפגע למקום מבטחים.

צילום: פיקוד העורף האוקראינה

הרב מאיר סטמבלר, יו”ר ‘פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה’, (FJCU) שמשרדיה הראשיים נמצאים במרחק  מאות מטרים בלבד ממקום פגיעת הטיל, אומר: “הלב כואב על כל אדם שנפגע במלחמה הזו, שבכל יום גובה את חייהם של צעירים אוקראינים בשדה הקרב ושל אזרחים אוקראינים חפים מפשע כתוצאה מפגיעת מל”טים וטילים.

“אנו שמחים שיהודי העיר יכולים להרגיש את החיבוק והגיבוי מהקהילה היהודית, למרות כל האתגרים ואנו בטוחים ומתפללים שבקרוב יגיע משיח ואיתו יגיע השלום לעולם כולו”.

לדבריו, למרות הפחד והסכנה השלוחים בעיר ובאוקראינה בכלל אינם מתכוונים לעזוב את המדינה כל עוד יצטרכו אותם בה, לעזרה גשמית ורוחנית לכל יהודי ויהודיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות