מתנערים מאחריות? נתניהו וגלנט: לא ידענו על שחרור מנהל ‘שיפא’

לשכותיהם של ראש הממשלה ושר הביטחון מתנערות מאחריות לשחרורו של מנהל בית החולים 'שיפא' ממעצר בישראל • בכיר בשב"ס: "אין מקום בכלא? ספין על גבו של הציבור" • "מדובר במחבל שהיה לו מקום כליאה מוסדר באחד בבתי הכלא הביטחוניים בדרום"
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התשפ"ד / 01.07.2024 11:44

הם לא יודעים מה קורה פה? אחרי הסערה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט התנערו היום (שני)  מהאחריות לשחרורו לרצועת עזה של מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, שנעצר בחודש נובמבר – בגלל, כביכול, שנוצר מחסור בתאי כליאה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: “ההחלטה על שחרור האסירים באה בעקבות דיונים בבג”ץ בעתירה נגד החזקת אסירים במתקן המעצר שדה תימן. זהות האסירים המשוחררים נקבעת באופן עצמאי על ידי גורמי הביטחון על פי שיקוליהם המקצועיים. ראש הממשלה הנחה לערוך בירור מידי בנושא”.

בלשכתו של שר הביטחון יואב גלנט הגיבו: “נוהל כליאת אסירים ביטחוניים ושחרורם נמצא תחת השב”כ והשב”ס ואינו כפוף לאישור שר הביטחון”.

גורם בכיר בשב”ס הגיב ל’ישראל היום’ על שחרור מנהל בית חולים שיפא: “אם השב”כ וצה”ל היו רוצים – מנהל בית חולים שיפא היה יכול להיות עצור גם היום באחד ממתקני השב”ס. מדובר במחבל שהיה לו מקום כליאה מוסדר באחד בבתי הכלא הביטחוניים בדרום והבוקר המחבל הופתע כשהוציאו אותו ממנו.

“הטענה שלא ניתן היה להחזיקו מפאת מחסור במקומות כליאה היא ספין על גבו של הציבור. מדובר בספין שנועד לפגוע בשב”ס ובלוחמי הכליאה שעושים עבודה נאמנה ויומיומית בשמירה על המחבלים”.

מנהל בית החולים שיפא הואשם על ידי צה”ל ומערכת הביטחון כי בית החולים שלו שימש “תשתית טרור” במשך שנים ובו פעלו מחבלים.

בחודשים האחרונים שוחררו עצורים רבים לעזה באופן שקט – בשל מחסור בתאי כליאה בבתי הכלא בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות