נתניהו, תקשיב לתכנית הכושלת של הרמטכ”ל? תהיה חתום על תבוסה

ראש הממשלה, עכשיו זה הרגע האחרון להפסיק עם האסטרטגיה של 'כניסה-יציאה' שהמטכ"ל הציג בפניך ושאתה אישרת, לזנוח את התוכנית של הרמטכ"ל לעבור ל'שלב ג'', ולהורות לצבא לכבוש את הרצועה ולהקים בה ממשל צבאי זמני • חיים רמון בטור מיוחד על האסטרטגיה הכושלת של צה"ל
חרדים 10
כ"ה סיון התשפ"ד / 01.07.2024 11:02

אדוני ראש הממשלה,

היום ביקרת בפיקוד דרום ונפגשת עם הרמטכ”ל וקצינים בכירים נוספים שהציגו בפניך את התוכנית של המטכ”ל לעבור לשלב ג’ של הלחימה בכל רצועת עזה.

על פי תוכנית זו, צה”ל יוציא את רוב כוחותיו מהרצועה, יפסיק לחלוטין את השלב העצים של המלחמה, ומעתה והלאה יפעל נגד החמאס רק בפשיטות ממוקדות ובתקיפות מהאוויר.

אתה לבטח מבין היטב שתוכניות המלחמה שהמטכ”ל הציג בפניך לאורך המלחמה ושאתה אישרת, נכשלו בהשגת מטרות המלחמה. אחרי תשעה חודשי לחימה, המלחמה הארוכה ביותר מאז מלחמת העצמאות, צה”ל לא הצליח למוטט את השלטון האזרחי של החמאס ולחסל את יכולתו הצבאית.

מן הסתם אתה גם מבין שצה”ל לא ישיג מטרות אלו לעולם באמצעות אסטרטגיית ‘הכניסה-יציאה’ בה נקט מאז תחילת המלחמה, ובטח לא באמצעות ‘שלב ג” שיביא להפסקת הלחימה העצימה. אפילו ברפיח בה המטכ”ל עומד בקרוב להכריז על “ניצחון”, צה”ל לא נכנס לרוב חלקי העיר ולא הכניע את כל גדודי החמאס שם.

אגב, החמאס שכבר הבין שהאסטרטגיה הכושלת של המטכ”ל היא להכניס כוחות לאזור, להשתלט עליו, ואז לצאת ממנו, הורה לרבים מלוחמיו ברפיח לעבור לח’אן יונס עד סוף המתקפה הישראלית. וכך, אחרי יציאת צה”ל מרפיח, יחזרו כוחות החמאס וישתלטו בחזרה על העיר תוך זמן קצר. את התוצאות של האסטרטגיה הכושלת של המטכ”ל, כבר יכולת לראות בג’באליה ובשכונת זייתון ועכשיו בש’גאעיה.

אתה זוכר איך בסוף דצמבר הודיע צה”ל כי אחרי 81 ימי לחימה הוא “הצליח להכריע את גדוד שג’אעיה של החמאס”, וחיסל 935 מחבלי חמאס מתוך 1,100 הלוחמים של גדוד שג’אעיה והתגבורות שחמאס שלח לעזרתו? ובכן, בחודשים מאז שצה”ל עזב את שג’אעיה, החמאס המשיך לשלם משכורות לפעיליו שנותרו שם וגייס מאות לוחמים חדשים כדי למלא את שורות הגדוד המקומי. החמאס גם השתלט באופן מלא על חלוקת הסיוע ההומניטרי לתושבי שג’אעיה, ואף סיפק להם שירותים מוניציפליים.

וכשכוחות צה”ל חזרו בימים האחרונים לשג’אעיה, הם נתקלו במאות לוחמי חמאס שהכינו לקראתם זירות מטענים, צלפים ועשרות חוליות נ”ט.

מה שקרה בשג’אעיה, ולפני כן בג’באליה ובזייתון, יקרה שם שוב, ויקרה ברפיח אחרי שהכוחות צה”ל ייצאו מהעיר ויקרה בכל רחבי רצועת עזה, אחרי שהמטכ”ל יעבור לשלב ג’.

החמאס יבסס חזרה את שלטונו, יגייס עשרות אלפי צעירים עזתים למלא חזרה את שורותיו, ויתכונן לפשיטות שצה”ל יארגן כנגדו.

The Israelis are showing how not to do counterinsurgency אמר לאחרונה בכיר אמריקני, וצדק בדבריו. זה מצער מאוד שכמו הרמטכ”ל ושר הביטחון, גם אתה לא הקשבת לרמטכ”ל האמריקאי גנרל צ’רלס בראון ולגנרל בדימוס דיוויד פטראוס שהסבירו שרק על ידי החזקת השטח (כלומר כיבוש השטח) ויצירת שלטון אזרחי (כלומר הקמת ממשל צבאי זמני), ישראל תוכל לנצח.

אבל אתה העדפת לאשר את התוכניות שהרמטכ”ל הציג בפניך, ושהביאו את ישראל כפסע מתבוסה אטסרטגית שמעולם לא נחלה כמוה. אם תמשיך לאשר את תוכניות המטכ”ל ולא תורה על השינוי האסטרטגי הנדרש, אתה תישא לא רק באחריות מיניסטריאלית לתבוסה, אלא גם באחריות האופרטיבית.

כשהעדת בפני ‘ועדת וינוגרד’ שחקרה את מלחמת לבנון השנייה, הגדרת בצורה מבריקה את תפקיד ראש הממשלה בשעת מלחמה, שהוא מי שצריך להחליט ולהנחות את הצבא ולא ההפך, והסברת נכונה כי “אתה לא יכול למנות מישהו לראש הממשלה במדינת ישראל, בלי שתהיה לו יכולת לעצב תפישה מדינית ביטחונית, כי אז המערכות שולטות ולא שולטים במערכות”.

ראש הממשלה, עכשיו זה הרגע האחרון להפסיק עם האסטרטגיה של ‘כניסה-יציאה’ שהמטכ”ל הציג בפניך ושאתה אישרת, לזנוח את התוכנית של הרמטכ”ל לעבור ל’שלב ג”, ולהורות לצבא לכבוש את הרצועה ולהקים בה ממשל צבאי זמני כדי להשיג את מטרת המלחמה העיקרית – מיטוט שלטון החמאס וחיסול יכולתו הצבאית.

אם לא תיקח אחריות ותנחה את מערכת הביטחון לעבור לאסטרטגיה של הכרעה במקום של בריחה מהכרעה, או אז, גם על פי הגדרתך שלך, תהיה אחראי לא רק למגה-מחדל של ה-7 באוקטובר, אלא גם לתבוסה מכרעת של ישראל במלחמה.

• מתוך הטוויטר של חיים רמון
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות