ערעור על עונש טכנאי אולטרסאונד מ’מאוחדת’ שפגע בחרדיות בביתר

הפרקליטות הגישה לביהמ"ש העליון ערעור על גזר דינו של רמזי געבה, טכנאי אולטרסאונד ב'מאוחדת' בביתר עלית, שהורשע בעבירות של מעשים חמורים בשתי נשים חרדיות ונידון ל-6 שנות מאסר • הפרקליטות: "העונש מקל ביותר ולא משקף את חומרת מעשיו, יש להחמיר באופן ניכר בעונשו"
חיים טוויל
כ"ה סיון התשפ"ד / 30.06.2024 21:54

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט העליון ערעור על גזר דינו של רמזי געבה, טכנאי אולטרסאונד בקופת חולים ‘מאוחדת’, שהורשע בביצוע מעשים חמורים במטופלות שלו במהלך בדיקה שגרתית במכון אולטרסאונד בביתר עילית.

בערעור נאמר, כי הפרקליטות סבורה כי העונש אינו משקף את חומרת העבירות שביצע, וודאי על רקע העובדה שבוצעו במסגרת תפקידו ותוך ניצול האמון הייחודי הקיים בין מטפל למטופל.  לפי הפרקליטות,  “על אנשי הטיפול מוטלת אחריות מוגברת, מתוקף תפקידם, וניצול המעמד והתפקיד על ידם צריך לבוא לידי ביטוי בענישה”.

על פי המתואר בהכרעת הדין של בית המשפט המחוזי, במהלך בדיקות אולטרסאונד, ביצע הנאשם את העבירות בשתי מטופלות חרדיות.

בבית המשפט המחוזי, ביקשה הפרקליטות להשית על הנאשם מאסר בפועל של 10 שנים, אך בית המשפט גזר עונש של 6 שנות מאסר בלבד, לצד מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננות.

בערעור של פרקליטות המדינה נטען, באמצעות מנהלת המחלקה הפלילית עו”ד רחל מטר ועו”ד ורד חלאוה, כי “העונש שנגזר עליו הינו מקל ביותר ואינו משקף כראוי את החומרה היתרה הנלווית למעשיו מעצם תפקידו ומעצם מערכת היחסים הייחודית בין מטפל ומטופל”.

הפרקליטות תטען, כי “על אנשי הטיפול מוטלת אחריות מוגברת, מתוקף תפקידם. ניצול המעמד והתפקיד על ידם צריך לבוא לידי ביטוי בענישה”.

לפי גישת הפרקליטות, “העונש שהוטל על הנאשם, בגין שני מעשים, מבטא גישה סלחנית שהמדינה סבורה שאין לה מקום” כאשר מדובר בעבירות של מעשים חמורים  בכלל, ובעבירה של מעשה חמור במיוחד בפרט. “ודאי, כאשר מדובר במקרה בו יש ניצול אמון שניתן באיש צוות רפואי, אגב בדיקה, ויש בו כדי להשפיע על יכולת המתלוננות לתת אמון עתידי במטפלים רפואיים כשיזדקקו לכך.

“לפיכך, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט לקבל את הערעור ולהחמיר באופן ניכר בעונשו של הנאשם”.

כפי שדווח בחרדים 10, בית המשפט המחוזי בירושלים גזר לפני יותר מחודש, 6 שנות מאסר בפועל על טכנאי האולטרסאונד של קופת חולים ‘מאוחדת’, שביצע מעשים חמורים במטופלות חרדיות במכון בביתר עילית.

כמו כן נגזרו עליו 6 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של 25,000 שקלים לכל אחת מהמתלוננות.

געבה, תושב מזרח ירושלים בן 27, שנעצר לפני שנתיים, הורשע בשני אישומים שכל אחד מהם כלל עבירה של אינוס וכן עבירה של מעשים חמורים.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, במסגרת עבודתו בקופת חולים ‘מאוחדת’ שבביתר עילית כבודק אולטרסאונד מטעם חברת מא”ר, געבה ביצע את העבירות בשתי מטופלות.

פרקליטות מחוז ירושלים עמדה בטיעוניה על כך שגעבה ניצל את הסיטואציה שנוצרה, בה היה נמצא לבדו עם המטופלות בחדר, לסיפוק צרכיו. עו”ד מרים בן גל מהפרקליטות ציינה, כי געבה פעל בשני המקרים בדפוס דומה, וכי המעשים נעשו תוך תכנון מראש, חזרתיות וניצול אמונן של המתלוננות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות