‘הפלג’ תקפו את גולדקנופף וליצמן: רגמו הרכבים, ניפצו החלונות

מפגינים שהשתתפו בעצרת נגד הגיוס של 'העדה' ו'הפלג', הקיפו את רכבו של השר יצחק גולדקנופף, קראו קריאות נגדו, הלמו ברכב ורגמו אותו באבנים • מאוחר יותר גם רכבו של השר לשעבר יעקב ליצמן נרגם באבנים - והפורעים ניפצו את השמשות והמראות • השניים חולצו בידי המשטרה
חיים טוויל ויוסף גרינבוים
כ"ד סיון התשפ"ד / 30.06.2024 20:41

בעקבות פסיקת בג”ץ הדורשת לגייס את בחורי הישיבות ואברכי הכולל, התקיימה  הערב (ראשון) עצרת ענק בכיכר השבת בירושלים בהשתתפות רבבות מפגינים.

בעצרת השתתפו בכירי הנהגת ‘העדה החרדית’, ‘הפלג הירושלמי’, רבנים ספרדים ואדמו”רים המזוהים עם הקו של ‘העדה’ – האוסרים על השתתפות בבחירות. הם גם קראו לתלמידי הישיבות שלהם להשתתף בעצרת.

 

זמן קצר לפני פתיחתה הרשמית של ההפגנה נשאו מנהיגי ‘העדה החרדית’, ובראשם הראב”ד הגאון רבי משה שטרנבוך דברים בכיכר זופניק שבמאה שערים.

במהלך ההפגנה, המפגינים תקפו  את שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ברכבו בצומת מלאכי ישראל, כשנקלע בטעות להפגנה – בדרכו לביתו. המפגינים הקיפו את כלי הרכב של השר, זרקו על  הרכב אבנים – ומנעו ממנו לנסוע.

בתיעוד, המפגינים נראים כשהם קוראים בקריאות שונות, הולמים ברכב ורוגמים אותו באבנים.

לאחר זמן קצר, המשטרה הגיעה למקום וחילצה את השר.

 

 

מאוחר יותר נקלע לאזור הפגנת הקיצוניים גם השר לשעבר יעקב ליצמן – שהותקף גם הוא. הרכב הותקף באבנים, והפורעים שברו את החלונות והמראות. 

גם הוא חולץ על ידי המשטרה מתוך ההמון האלים.

ל’כאן חדשות’ אמר ליצמן: “אני בסדר, האוטו הלך וזהו, ניצלתי בנס. שאלתי אם זה היה הפלג? כולם אמרו כן”.

מהמשטרה נמסר, כי הערב פעלה לאפשר את זכות המחאה לאלפי מוחים במרכז ירושלים, תוך שמירת הביטחון והסדר. בשלב מסוים חלף במקום רכב של שר בממשלת ישראל, וחלק מהמוחים הקיפו ותקפו את הרכב והשליכו לעברו חפצים.

 


בעקבות כך, פעלו כוחות המשטרה לחילוץ הרכב בבטחה, ובמקום החלה הפרת סדר שבמהלכה יודו אבנים והושלכו חפצים לעבר כוחות המשטרה ברחוב מלכי ישראל. כתוצאה מכך נפגעה שוטרת קלות בראשה, אולם  לא נזקקה לפינוי לצורך טיפול רפואי. השוטרים הדפו את מפרי הסדר.

בשעה האחרונה החלו חלק מהמוחים באזור צומת שרי ישראל-מלכי ישראל בהפרת הסדר הציבורי והשלכת חפצים לעבר השוטרים. כמו כן החלו בהבערת אש בכביש ובפחים שחסמו עמם את הציר, ופורעי חוק שהפרו את הסדר הציבורי, בהם גם נערים וילדים רבים.

השוטרים פועלים להדיפתם בכוח, ומבוצע שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר, נגד פורעי החוק האלימים.

קצין משטרה כרז והורה למתפרעים להתפזר מהמקום, וכשהפרות הסדר נמשכו – החלה המשטרה בשימוש בכוח ובאמצעים לפיזור הפרות סדר, לצורך הדיפת ופיזור מפרי הסדר.

המשטרה עצרה עד כה 5 מפגינים במהלך הפרת הסדר האלימה בירושלים: שניים מהם נעצרו בגין תקיפת שוטרים, ו-3 חשודים נוספים נעצרו בגין יידוי אבנים וחפצים.

החשודים שנעצרו הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

נצ״מ שלומי טובול, מפקד תחנת לב הבירה, אמר בסיום הפרת הסדר – לאחר חצות: “בשלב מסוים המחאה הפכה להפרת סדר אלימה בהשתתפות של מאות מפרי סדר. בשעות האחרונות היו יידויי אבנים, חפצים, קרשים, ומכל הבא ליד לעבר שוטרים ולוחמי מג״ב שפעלו באזור.

“בשלב הזה, שבו המחאה הפכה להפרת סדר אלימה, הורנו על פיזורה. משפורעי החוק לא התפזרו והמשיכו להפר את הסדר, להשליך חפצים לעבר כוחות המשטרה ולהצית שריפות על הכביש, נאלצנו לפעול בכוח ובאמצעים לפיזור הפרות סדר במטרה להדוף אותם ולהפסיק את ההתפרעות.

“לא ניתן להתעלם מכך שחלק ניכר מאותם פורעי חוק היו ילדים – לא בטוח שכולם בגיל האחריות הפלילית. זו אינה הפעם הראשונה שאנחנו ואני באופן אישי, נתקלים בילדים שעומדים בחזית הפרות סדר באזור. זוהי תופעה מדאיגה, מסוכנת ופסולה שראויה לכל גנאי וחייבת להיות מוקעת מהשורש ולהיפסק.

“אותם אנשים שניסו הערב לפגוע בשוטרים ובשר בממשלה, שהפרו את הסדר ושנהגו באלימות – מטילים כתם גדול על הציבור החרדי כולו בהתנהגותם האלימה והמסוכנת. אנחנו רואים בחומרה את האלימות שהופנתה נגד השוטרים ולוחמי מג״ב.

,נמשיך לאפשר מחאות כחוק לכל אדם, ובתנאי שהן לא תנוצלנה למפגן של אלימות והפרת הסדר משולחת רסן, כפי שראינו הערב בירושלים״.

צילום: חיים גולדברג, פלאש90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות