גלנט ברפיח: החמאס נשחק, אנחנו מגיעים למקומות שלא חלם שנגיע

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב ברפיח:  "בניגוד לסיפורים שנשמעים במנהרות החמאס ובמלונות בקטאר - החמאס נשחק ולא מצליח להתאושש. רוח הקרב שלהם נשברת ולמעשה הזמן עובד נגדם. נמשיך עד שהחמאס לא יוכל לבנות מחדש את כוחו"
חיים טוויל
כ"ה סיון התשפ"ד / 30.06.2024 21:09

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (ראשון) הערכת מצב ברפיח עם מפקד אוגדה 162, תת אלוף איציק כהן ומפקדי החטיבות הלוחמות בשטח.

בהערכת המצב הוצגו לשר הפעילויות המבצעיות של חטיבות צה”ל מעל ומתחת לקרקע, לפירוק גדודי החמאס ותשתיות הטרור במרחב.

בהמשך שוחח גלנט עם לוחמים בסדיר ובמילואים שנלחמים בגזרת רפיח.

שר הביטחון אמר ללוחמים: “ראשית, הרבה הערכה לאוגדה 162 על כל יחידותיה, ממפקד האוגדה ועד הלוחמים בשטח – בסדיר ומילואים, התוצאות הן מאוד מרשימות, הפעולה של חטיבות החי”ר, השריון, ההנדסה, בשילוב עם הארטילריה, הכל ביחד בתמיכה אווירית, מודיעינית, וכשצריך גם ימית – התוצאות הן מרשימות מאוד”.

לדבריו, “הלחימה כאן ברפיח מסמנת דבר מאוד חשוב, אנחנו סוגרים למעשה את האוויר של חמאס – מעבר רפיח, המנהרות. התוצאה היא – אין להם מאיפה להתחמש, אין להם מאיפה להצטייד, אין להם דרך להביא תגבורות, אין להם דרך לטפל בנפגעים שלהם ואת הדבר הזה אנחנו רואים היטב.

“רוח הקרב שלהם נשברת ולמעשה הזמן עובד נגדם, לא בעדם. בניגוד לסיפורים של כמה אנשים שנמצאים במנהרות, צועקים ומשדרים לכאלה שנמצאים במלונת בקטר וכל הסיפור הזה עושה הרבה רעש תקשורתי, בפועל החמאס, בפעולה שאתם עושים, במרחבים האלה, כאן אנחנו בלב שאבורה, אבל זה בכל מקום, החמאס נשחק, משמידים את המנהרות, משמידים את אמצעי הלחימה, מגיעים למקומות שהוא לא חלם שנגיע אליהם, בעומקים גדולים מתחת לקרקע, פועלים מעל הקרקע, והדבר הזה הוא מאוד חשוב”.

הוא הצהיר, כי ישראל תמשיך בכל הכוח עד להשמדת חמאס. “אנחנו נמשיך ונעצים עד שנגיע למצב שאנחנו חונקים את הצינור אוויר שלהם ולא מאפשרים להם לבנות את הכוח שלהם מחדש – זאת המטרה של הפעולה הזאת ואוגדה 162 ואתם בתוכה מבצעים את זה בצורה הטובה ביותר.

“אז הרבה הערכה, תודה רבה על כל מה שאתם עושים, ולאנשי מילואים במיוחד אני רוצה להגיד – זה מחמם את הלב לראות שאנשים נמצאים 9 חודשים בלחימה ומרימים את הראש וממשיכים הלאה, זה מרשים מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות