צה”ל תקף מהאוויר בטול כרם – מחבל ג’יהאד אסלאמי בכיר חוסל

לפי הפלסטינים, המחבל שחוסל הוא סעיד אל-ג'אבר, מחבל בגדוד נור-א-שמס של הג'יהאד • הפלסטינים טוענים כי יעד התקיפה היה מפקד גדוד טולכרם אבו שוג'אע, שצה"ל ניסה לחסל בסוף אפריל - אך הוא הצליח להימלט • משרד הבריאות הפלסטיני: 5 מחבלים נפצעו, בהם שניים קשה
חיים טוויל
כ"ד סיון התשפ"ד / 30.06.2024 15:59

חיל האוויר תקף היום (ראשון) מהאוויר, באמצעות כטמ”ם, מבנה בו שהו ארבעה מחבלים במחנה הפליטים נור א-שמס בטולכרם.

על פי דיווחים פלסטינים, כלי הטיס של צה”ל ירה 3 פצצות על הבית – ובתקיפה חוסל  סעיד א-ג’אבר, מפקד בכיר בארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי המקומי.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על חמישה פצועים בתקיפה, בהם שניים במצב קשה.

התקיפה בוצעה בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל ולאחר מעקב של צה”ל על הדירה בה שהו מחבלים בכירים מהתארגנות הטרור של נור א-שמס.

לפי דיווחים פלסטינים, המבנה שהותקף הוא בית דודו של אבו שג’אע, מפקד גדוד טולכרם של הג’יהאד האיסלאמי ומי ששיגר את חוליות הטרור לפגוע בקוו התפר ליד היישוב בת חפר. לפני כחודשיים דווח על חיסולו של אבו שג’אע, אך לאחר מכן התברר שזו הייתה הטעייה – והוא נשאר בחיים.

לפי דיווח של דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ, במערכת הביטחון בודקים האם בין המחוסלים בתקיפה האווירית בטול כרם גם שני המחבלים שרצחו את אמנון מוכתר הי”ד בשבת שעברה בקלקיליה, בזמן שנכנס לבצע קניות בעיר.

יעד נוסף בתקיפה היה דודו של אבו שוג׳אע, ראש התארגנות הטרור המקומית בטול כרם, שגם הוא עצמו בכיר באותה התארגנות. מחבל נוסף שככל הנראה נפגע בתקיפה, עסק בתיאום ובקישור בין התארגנות הטרור של טול כרם, לזו של קלקיליה. סך הכל 4 מבוקשים בכירים שהיו יעד התקיפה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות