המבצע בשג’אעייה יימשך שבועות: כניסה מהירה ו’מכרה הזהב’ שנמצא • צפו

עשרות היתקלויות פנים מול פנים, איתור מסמכים מודיעיניים וממצאים שיסייעו בהבנה מה עלה בגורל חטופים, אמצעי לחימה ורחפנים: המבצע שג'אעיה החל לאחר שבצ"ל והשב"כ זיהו שחמאס החל לשקם את שליטתו בשכונה • הגעת הכוחות אל הפירים והמנהרות התאפשרה בשל חקירות מחבלים שנשבו
חיים טוויל
כ"ד סיון התשפ"ד / 30.06.2024 13:26

כוחות חטיבה 7 של השריון יחד עם חטיבת הצנחנים, תחת אוגדה 98, יצאו ביום חמישי האחרון במבצע ממוקד נגד תשתיות חמאס בשכונת שג’אעיה שבצפון רצועה עזה.

ב’שבוע החינוך הירושלמי’ דנו על ילדים שקופים ודחויים

המבצע נפתח לאחר שגורמי מודיעין צבאיים ושב”כ זיהו כי חמאס החל לשקם את שליטתו בשכונה, כמו שירותים מוניציפליים שנתן ארגון הטרור לאוכלוסייה, והיה גם אחראי על חלוקת מזון.

לפי דיווח של איתי בלומנטל ב’כאן חדשות’, המבצע צפוי להימשך מספר שבועות.

לפי צה”ל, המשימה העיקרית בפשיטה, הינה לפגוע במחבלים – מעל ומתחת לאדמה. גורמים בצה”ל כבר הצהירו על הישגים משמעותיים במתחמים תת-קרקע, שטרם הותרו לפרסום. הגעת הכוחות אל הפירים והמנהרות בשכונה, התאפשרו בשל חקירות מחבלים שנשבו מעזה.

לדברי צה”ל, למרות שהיו שם בעבר, מתגלים נכסים חשובים של חמאס, שלא היו ידועים בעבר.

הפשיטה יצאה לדרך באור יום כאשר הכוחות נכנסו לעזה במהירות, ותוך 40 דקות הגיעו לקומפלקס של בתי ספר של האו”ם שמחבלי שג׳אעייה השתמשו בו לצורכי מסתור ואחסון עשרות נשקים, רימונים ומסמכים מודיעניים בעלי ערך, ומרפאה בה חמאס הקים חמ”ל מבצעי פעיל עם אמצעי קשר, מסמכי אויב ותצפיות ובו התחבאו מחבלים.

לפי צה”ל, ההגעה המהירה של הכוחות איפשרה להם לשים יד על מודיעין “חי”, ולאתר מסמכים וממצאים מודיעיניים שיסייעו להם בהמשך, כולל מידע שיאפשר השבת חטופים, או לדעת מה עלה בגורלם.

בצה”ל אומרים: “זוהי הוכחה נוספת לשימוש והתבססות ארגון הטרור חמאס בתשתיות אזרחיות לצורכי טרור”.

במשך ארבעת הימים של הלחימה בשג’אעייה דיווחו בצה”ל על יותר מ-50 היתקלויות בין הכוחות למחבלים. בין היתר, ההיתקלויות היו בעיקר עם חוליות RPG, מניחי ומצמידי מטענים וצליפה.

ההערכות בצה”ל הן שכ-40 מחבלים חוסלו באזור הקומפלקס של חמאס, ובהם כ-30 חוליות נ”ט, שחלקם חוסלו בתקיפות מהאוויר.

היום הכי עצים בלחימה היה יום שישי, היום השני למבצע, כאשר הכוחות נתקלו פנים אל פנים במחבלים, בזמן שסרקו מבנים, וחיסלו אותם באש טנקים וצלפים.

בקרבות בשג’אעיה נפלו שני לוחמים: סמל ראשון יאיר אביטן הי”ד, לוחם בגדוד 890, חטיבת הצנחנים, שנהרג בהיתקלות עם מחבל שהסתתר במבנה, ורס”ל במילואים יקיר שמואל טייטלבוים הי”ד, איש צוות בטנק מ”פ, גדוד 77 בחטיבה 7 של השריון, שנהרג מירי צלף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות