סמוטריץ’: ‘נכשל טוטלית’ • בן גביר: ‘גורם לשמאל לחכך ידיים בהנאה’

שר האוצר מתח ביקורת חריפה על השר לביטחון לאומי: "נדרש כאן ריכוז מאמץ, לא בדיבורים והכרזות אלא במעשים" בן גביר: "אנחנו חייבים להיות מאוחדים ולא להיגרר למתקפות אישיות. הדברים של שר האוצר גורמים לשמאל לחכך ידיים בהנאה"
חרדים 10
כ"ד סיון התשפ"ד / 30.06.2024 12:54

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ התייחס היום (ראשון) בכנס ‘בין ביטחון לטכנולוגיה’ של מקור ראשון, לפשיעה בחברה הערבית – ותקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כשאמר: “המשטרה ומי שאמון על כך נכשלים טוטאלית”.

ב’שבוע החינוך הירושלמי’ דנו על ילדים שקופים ודחויים

שר האוצר התייחס בדבריו לתוכניתו שאושרה בממשלה, לנקיטת סנקציות על הרשות הפלסטינית ואמר: “ערביי יהודה ושומרון יכולים להפוך בתוך שעות את כפר סבא לכפר עזה, את רעננה לבארי, את נתניה לנחל עוז ואת תל אביב לשדרות. בזה אני נלחם. זו השליחות שלי בחיים. למנוע הקמת מדינת טרור כחלק מתכנית ההשמדה האיראנית. זו הסיבה שנלחמתי על ההחלטות בקבינט ביום חמישי מול המשך הקונספציה של מערכת הביטחון”.

סמוטריץ המשיך: “עוד חזית שאסור להתעלם ממנה בסל האיומים היא החזית הפנים של ערביי ישראל. האיראנים בונים על הצטרפות שלהם ואנחנו רחוקים מלעשות מה שצריך כדי לנטרל את הסיכון הזה מראש.

“מאות אלפי כלי נשק ואמצעי לחימה בלתי חוקי שברגע האמת אמורים לפי השאיפה האיראנית להשתלב בתכנית הכיבוש. בעניין הזה המשטרה ומי שאמון על כך נכשלים טוטלית. לא פותרים את זה בנשקים לכיתות כוננות, צריך לאסוף את כלי הנשק ולמגר את התופעה. זה בתוכינו ומסוכן יותר ממה שמעבר לגבול. נדרש כאן ריכוז מאמץ לא בדיבורים והכרזות אלא במעשים”.

לדבריו, “מדינת ישראל נמצאת במלחמה וכדי לנצח צריך לדעת נגד מי, נגד מה ומול איזה כוחות נלחמים. יש איום נגד מדינת ישראל, יש תוכניות, יש אמצעים ויש כוונה. לנו יש אחריות לחסל את האיום. זו אחריות לאומית, זו האחריות של הנהגה”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב על דבריו: “כשהילדים של כולנו מאוחדים בחזית, אנחנו חייבים להיות מאוחדים ולא להיגרר למתקפות אישיות. הדברים של שר האוצר גורמים לשמאל לחכך ידיים בהנאה. למרות ההשתלחות מהשמאל ולצערי גם משותפים לדרך –  נמשיך בפרויקט כיתות הכוננות, חלוקת הנשקים והרתעת המחבלים בכלא בכל הכוח”.

בפתח דבריו התייחס סמוטריץ לאיראן ואמר: “למשטר האיראני יש תכנית סדורה להשמדה קונבנציונלית של מדינת ישראל. מעטפת גרעינית שתעניק לה חסינות, אבל בחסותה השמדה קונבנציונלית כמו במלחמות של פעם. שנים מערכת הביטחון שלנו היתה עיוורת לאיום הזה ופשוט קראה לא נכון את המפה.

“עכשיו אנחנו מבינים את זה וחייבים לתרגם את זה מהר מאוד למסקנות, לתכנית עבודה, להצטיידות ובניין כח, לכללי התנהגות ברורים של עשה ולא תעשה. תכנית ההשמדה האיראנית מבוססת על מכת אש עצומה של עשרות אלפי טילים לכל רחבי הארץ בבת אחת ממקומות רבים, בהם האיראנים בונים פרוקסיז בכל רחבי המזרח התיכון, בשילוב כיבוש קרקעי ממספר זירות, כולל זירות פנים.

“המענה של מדינת ישראל חייב להיות מענה משולב של זירות מדיניות וצבאיות. מיטוט המשטר באיראן כמטרת על ובמקביל נטרול זירות בהתאם למידיות האיום וליכולת”,.

הוא הוסיף: “חמאס משמש פרוקסי של איראן – והמטרה המידית בעזה חייבת להיות השמדה מוחלטת של חמאס כדי לשלול יכולת שיקום מהירה שלו וחזרה שלו אל הזירה. פרוקסי נוסף של איראן בגבולותינו הוא החיזבאללה – אין מנוס ממלחמה חדה ומהירה כדי להוציא אותו מהמשחק ולשלול יכולת שלו להיות חלק מהתכנית הזו בשנים הקרובות. למלחמה בלבנון יהיו מחירים ואני לא מקל ראש בכך, אבל כל מחיר שנשלם היום יהיה הרבה פחות ממה שנידרש לשלם בעתיד אם לא נפעל. אחרי שנים של קונספציה מבוססת קניית שקט מלאכותי בהווה, במחיר משכון העתיד – הגיע הזמן לשנות תפיסה”.

בנוגע ליהודה ושומרון אמר השר סמוטריץ’: “מדובר בזירה שנראית שקטה מעל פני השטח ויש מי שמתעקשים גם היום למרוח עליה שכבה עבה של מייק-אפ ולהסתיר, אבל בפועל הופכת לזירה בעלת פוטנציאל אסטרטגי מסוכן מאוד בטווח זמן מידי. זאת בשל היקף המחבלים והנשק והקרבה הגיאוגרפית לריכוזי האוכלוסיה בישראל”.

“שיהיה ברור”, אמר סמוטריץ’, “מדינה פלסטינית זה להכפיל את עזה פי עשרים ולשים בשטח ששולט טופוגרפית וגיאוגרפית על כל מדינת ישראל. צריך רק להתבונן על כמה זמן וכמה כח צבאי אנחנו נדרשים להשקיע כדי לחסל את חמאס אחרי שפינינו ישובים והפקרנו לו שטח לבנות מפלצת טרור ברצועת עזה. עכשיו תכפילו את זה בעשרים אם חלילה נחזור על הטעות הזו ביהודה ושומרון.

“למרבה הצער והאבסורד, גם היום, אחרי ה -7 באוקטובר ואחרי שהתכנית האיראנית מוכרת וידועה, יש מי שחותרים להתאבדות הקולקטיבית הזו בכל הכח. כמו לויתנים ששוחים אל החוף. מספיק לראות את קטונות הרותחים שנשפכים עלי בסוף השבוע בשמאל ובתקשורת המיינסטרים בישראל על רקע החלטות הקבינט שהובלתי להסדרת 5 ישובים ולהטלת סנקציות על הרש”פ ובכיריה, הפועלים נגד מדינת ישראל ומסרבים לגנות עד היום את חמאס ואת הטבח שהוא ביצע באזרחי ישראל.

“מערכת בינלאומית אדירה דוחפת לשם בכל הכח. דוחפת לסיום המלחמה בעזה באמצעות החזרת הרש”פ לעזה, בדרך להקמת ‘מדינה פלסטינית מאוחדת’ בעזה וביהודה ושומרון. וכן, גם גנץ ואיזנקוט דוחפים לשם, ולא משנה כמה הם יכחישו. זו היתה הסיבה היחידה לפרישתם מהממשלה. לא עסקת חטופים ולא שום דבר אחר. ווטו שאני הטלתי ונתניהו קיבל על החזרת הרש”פ לעזה כחלק מ’הסדר אזורי’. זו מכבסת המילים החדשה שמחליפה את צלופן ‘המזרח התיכון החדש’ שעטף לנו את מפלצת הטרור שהוקמה במסגרת הסכמי אוסלו”.

השר הדגיש: “שיהיה ברור, אנחנו יכולים בעזרת השם להתמודד עם האיום האיראני ולנצח אותו. אין ספק בכך. אני אומר את הדברים לא כדי שניכנס לפאניקה אלא כדי שנשתחרר מחשיבה משיחית שאפיינה את השמאל ואת מערכת הביטחון הישראלית בעשורים האחרונים שמאז אוסלו, נתבונן על המציאות במבט מפוכח ונעשה מה שצריך. וכן, זה גוזר עיקר וטפל. זה דורש מנהיגות ויכולת להתמקד בעיקר ולא בשטויות.

“אני קורא לרוב הבריא בעם ישראל, בואו לא ניגרר אחרי מיעוט קטן וקולני שמנסה לגרור אותנו בכח למלחמות פנימיות ולשנאה תוך כדי מלחמה. מיעוט שביקש לשרוף כאן הכל לפני המלחמה ולא מצליח להתאפק מלחזור לזה כשהאחים שלנו נלחמים בעזה ובגבול הצפון. מול המיעוט הקיצוני הזה צריך פשוט להתעלם. גם אם התקשורת מעצימה ומבליטה אותו. בואו פשוט נמשיך יחד כמו שהתחלנו. בואו נקשיב למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל ודורשות מאיתנו להיות ראויים, להישאר יחד, לאהוב ולחלוק בכבוד, לנצח. שלא יהיה חלילה לשווא”.

סמוטריץ’ התייחס לעימות הנשיאותי בארה”ב: “אני רוצה לברך את הנשיא לשעבר טראמפ שבמסגרת העימות שלו עם הנשיא ביידן, סירב לתמוך במדינה פלסטינית ובכך הביע עמדה אמיצה וחשובה שהרוב המכריע של אזרחי ישראל מזדהה איתה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות