גל התחלואה: טיפול ניסיוני בקדחת הנילוס – נוגדנים של מחלימים

המרכז הרפואי שיבא בתל השומר החלו במחקר חדש לנוכח העלייה בתחלואה והיעדר תרופה ייעודית או חיסון לקדחת הנילוס המערבי • אחד החולים במצב קשה החל לקבל את הטיפול
חרדים 10
כ"ד סיון התשפ"ד / 30.06.2024 10:46

נוכח אישופז גובר של חולים בקדחת הנילוס המערבי בישראל והיעדר תרופה ייעודית או חיסון: במרכז הרפואי ‘שיבא’ ינסו לטפל בחולים באמצעות נוגדנים מדמם של מחלימים שנדבקו בעבר.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

לפי דיווח היום (ראשון) של נוב ראובני ב’כאן חדשות’, אחד החולים שמצבם קשה, קיבל את הנוגדנים במסגרת המחקר החדש.

הטיפול בנוגדנים מצטרף למחקר נוסף שהחל בשבוע שעבר, במסגרתו ניתנת לחולים תרופה בשם אינטרפרון – בתקווה שזו תסייע לשפר את התגובה החיסונית אצל מי שחלו באופן קשה.

בבית החולים פנו לאלפי עובדים בבקשה להיבדק אם חלו בעבר, בכדי שיוכלו לתרום נוגדנים למחקר: “אנחנו בעיצומו של ניסוי קליני שבו תיבחן יעילות מתן פלזמה עם נוגדנים מנטרלים של נגיף קדחת הנילוס”.

בהודעת בית החולים לעובדים נאמר עוד: “בישראל, כ-10% עד 12% מהאוכלוסייה נחשפו לנגיף בעבר ואנשים אלה מוגנים באופן יחסי מהדבקה במחלה. אנו בודקים את יעילות מנת פלזמה עם נוגדנים מנטרלים ביצירת תגובה חיסונית בקרב החולים”.

לפי נתוני משרד הבריאות, עד כה אושפזו בבתי החולים 64 נדבקים בקדחת הנילוס המערבי.

שבעה נדבקים נפטרו ושישה חולים מונשמים.

התחלואה בישראל אינה חריגה, אולם היא החלה השנה במועד מוקדם יחסית ובהיקפים גדולים מאלה שנראו בשנים האחרונות.

יתושות נגועות בנגיף, המעבירות אותו לבני אדם בעקיצה, נמצאו במועצה האזורית דרום השרון, תל אביב, רמת גן, ובנתב״ג. מרבית החולים הם ממרכז הארץ.

ב’שבוע החינוך הירושלמי’ דנו על ילדים שקופים ודחויים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות