משרדי הביטחון והמשפטים בוחנים: איך ליישם את פסק הדין על הגיוס?

משרדי הממשלה ידונו השבוע על הוצאת צווי הגיוס • אחת האפשרויות שנבחנות היא להגיע ליעד של 3,000 מגויסים חדשים - שיביעו את רצונם להתגייס, לאחר פעולות שיווק והסברה
חרדים 10
כ"ד סיון התשפ"ד / 30.06.2024 10:28

משרד המשפטים ומשרד הביטחון הודיעו היום (ראשון) כי הם בוחנים אם יש צורך להוציא צווי גיוס רנדומליים לחרדים בעקבות פסיקת בג”ץ.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

לפי דיווח של אבישי גרינצייג ב’כאן חדשות’, השבוע תתקיים ישיבה של שני המשרדים, כדי לנסות להבין כיצד עליהם ליישם את פסק הדין בעניין חובת הגיוס.

אחת האפשרויות שנבחנות היא להגיע ליעד של 3,000 מגויסים חדשים באמצעות פעולות שיווק והסברה. מהצד השני, צה”ל לא יוציא צווי גיוס לחרדים שלא יביעו קודם לכן את רצונם להתגייס.

בשבוע שעבר קבע בג”ץ פה אחד בהרכב של תשעה שופטים, כי אין מסגרת חוקית שמאפשרת לא לגייס תלמידי ישיבות לצה”ל – ועל כן על המדינה לפעול לגיוס חרדים. בנוסף קבעו שופטי בג”ץ כי כשאין סמכות לפטור מגיוס, אין סמכות גם לממן מוסדות שתלמידיהם לא מתגייסים.

הראשל”צ הרב יצחק יוסף אמר אמש בשיעורו השבועי על שופטי בג”ץ: “השופטים החילונים שלא יודעים דף גמרא, מה הם יודעים מהחיים שלהם? הכל זה חוקות הגויים. לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו. אני צריך לפחד מהם? לא צריך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות