בת 41 נספתה בשריפה בבית פרטי בכוכב יעקב: 18 נפצעו

אישה נפצעה באורח אנוש בשריפה בדירת מגורים ביישוב כוכב יעקב שבבנימין - ונפטרה מפצעיה • ילד בן 8 נפגע במצב בינוני • 16 נפצעו באורח קל, בהם תינוקות • מחקירת שירותי הכבאות עולה: האש פרצה כתוצאה מהטענת אופניים חשמליים בתוך הבית - ומיקומם חסם את נתיב המילוט
חיים טוויל
כ"ד סיון התשפ"ד / 30.06.2024 08:13

אישה בת 41 נפצעה באורח אנוש בשריפה שפרצה הלילה (ראשון) בדירת מגורים ביישוב כוכב יעקב שבבנימין. היא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שם נפטרה מפצעיה.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

ילד בן שמונה נפגע בינוני עם 30% כוויות בדרגה ב’ בפלג גופו התחתון

17 בני אדם נפצעו באורח קל, בהם גבר כבן 48 ששאף עשן, ארבעה צעירים ו-12 ילדים בין גיל שנה ל-17.

כוחות הצלה פינו את הפצועים לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בירושלים.

אבי זארוג, פאראמדיק מד”א המתגורר ביישוב, שהגיע ראשון למקום: “הגעתי למקום מהר מאוד וראיתי עשן סמיך יוצא מהקומה הראשונה בבית פרטי בן שתי קומות, מחוץ לבית הייתה המולה וראיתי ילדים ונערים שחולצו מהבית על ידי ההורים. רובם סבלו משאיפת עשן ושניים סבלו גם מכוויות בגפיים, הם חילצו את הילדים אחד אחרי השני.

“בשלב מסוים אישה לא יצאה שוב מהבית, לאחר מספר דקות חילצו אותה כשהיא מחוסרת הכרה לאחר ששאפה עשן רב. היא פונתה במצב אנוש תוך פעולות החייאה, גבר וילד כבן שמונה סבלו מכוויות ושאיפת עשן ופונו במצב בינוני, כל השאר בהם כאלה שהגיעו לסייע בחילוץ פונו במצב קל לאחר ששאפו עשן. ההורים הצילו את כל הילדים, אירוע קשה מאוד שהסתיים באסון גדול”.

מחקירת שירותי הכבאות עולה, כי האש פרצה כתוצאה מהטענת אופניים חשמליים בתוך הבית.

“האופניים שגרמו לפרוץ השריפה, הביאו לעשן רב אשר התפשט בכל חלל המבנה. בנוסף לכך, המקום שלהם בכניסה למבנה, חסם את נתיב המילוט של בני הבית”, אמר סגן טפסר רוני יעקב.

טפסר משנה עידו פרץ, מפקד תחנה אזורית בנימין: “בשעות הלילה המאוחרות התקבל דיווח על שריפה שפרצה בבית פרטי ביישוב כוכב יעקב. למקום הוזנקו צוותים רבים מתחנה אזורית בנימין. עם ההגעה למקום, דיווחו הצוותים כי מדובר בבית פרטי העולה באש. לוחמי האש החלו מייד בפעולות לכיבוי השריפה.

“תוך כדי פעולות הכיבוי דיווחו לוחמי האש כי מדובר לבית המחולק לכמה יחידות דיור, והעשן חדר לכל המבנה. לוחמי האש ביצעו פריצה של כלל הבית, וסריקות לאיתור לכודים. באחת הדירות מצאו לוחמי האש את אם המשפחה וחילצו אותה, לדברי גורמי הרפואה האם פונתה במצב אנוש.

“יש לציין כי בבית וביחידות הדיור היה מטען אש רב, והשריפה הייתה מפותחת וכילתה את כל תכולת הבית, לוחמי האש נאבקו בלהבות עד להשגת שליטה על האש”.

מהמרכז הרפואי הדסה: אל חדרי המיון בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים פונו לפנות בוקר 17 נפגעים משריפה בישוב כוכב יעקב. אישה בת 41 אשר פונתה תוך כדי החייאה אשר נמשכה גם בחדר ההלם בבית החולים ומותה נקבע בהדסה הר הצופים.

בן 8 המטופל ביחידה לטיפול נמרץ במצב בינוני ובהכרה בהדסה עין כרם, וכל שאר הנפגעים במצב קל וישוחררו בהקדם.

אנו משתתפים בצער המשפחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות