המשטרה: ח”כ לזימי מכפישה, היא מנצלת חסינותה להפריע לשוטרים

ח"כ נעמי לזימי מהעבודה שהשתתפה בהפגנה בת"א תקפה את השוטרים: "חנקו אותי ומשכו בשיער, השתמשו בכוח ברמה מפחידה" • המשטרה הציגה סרטון בו הח"כית נראית מפריעה לשוטרים: "מתנהלת באופן פרובוקטיבי, תוך שימוש ציני בחסינות, הטעיית הציבור והכפשת השוטרים"
אריה ריבקינד וחיים טוויל
כ"ד סיון התשפ"ד / 30.06.2024 01:49

חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה טענה הערב (מוצאי שבת)  כי הותקפה בידי שוטרים במהלך הפגנת שמאל בתל אביב.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

המשטרה הגיבה לטענות ופרסמה תיעוד בו נראית לזימי, כך לפי דוברות המשטרה, מנסה לסייע לאזרח שנעצר – להבריח את הפלאפון שלו שנדרש לחקירה.

הח”כית, שפרצה בבכי, טענה כלפי השוטרים: “משכו אותי בשיער וחנקו אותי, השתמשו בכוח ברמה מפחידה, וכל זה בזמן שהמפגינים צועקים שאני חברת כנסת. מפחיד לחשוב מה היה קורה אם לא היו סביבי מפגינים. פשוט אלימות ברוטלית וקשה. המשטרה הפכה לכזו שמפחידה את האזרחים”.

המשטרה, מנגד, האשימה אותה בניצול חסינותה כדי להפריע לשוטרים:  “בניגוד לטענותיה בנוגע לכך שלכאורה נפגעה משוטרים, ובכדי למנוע הטעיית הציבור והכפשת השוטרים לשווא, נבהיר כי בפועל חברת הכנסת מנצלת את חסינותה על מנת להפריע לשוטרים לבצע את משימתם. צר לנו שנושאת משרה ציבורית מתנהלת באופן פרובוקטיבי”.

העימות החל לאחר שמהלך הפגנת שמאל בלתי חוקית ליד בית ההסתדרות בת”א, נעצר חשוד אשר שפך דלק על קרשים והצית מדורה צמוד לבניין ההסתדרות.

לפי המשטרה, לאחר מעצרו, החשוד התבקש על ידי השוטרים למסור להם את הטלפון הנייד שלו, אולם החשוד ניסה להעלים את הטלפון, כאשר מסר אותו לאישה שהייתה לידו. למרות שנאמר לאישה כי הטלפון נדרש, כיוון שהוא מהווה ראייה ויש למסור אותו לשוטר, היא סירבה וניסתה למנוע את לקיחתו.

“לאור סירובה השוטרים נאלצו להשתמש בכח לשם ביצוע משימתם”, אומרים במשטרה.

במשטרה הוסיפו: “באשר לחברת הכנסת לזימי  אשר נכחה במקום – נבהיר כי בניגוד לטענותיה בנוגע לכך שלכאורה נפגעה משוטרים ובכדי למנוע הטעיית הציבור והכפשת השוטרים לשווא – נבהיר כי בפועל, הח”כ מנצלת את חסינותה על מנת להפריע לשוטרים לבצע את משימתם.

“כך היה באירוע הנ״ל, כשחברת הכנסת לזימי הפריעה לשוטרים לבצע תפקידם, תוך שהיא נדחפת בכח בין השוטרים ומפריעה להם לתפוס את הטלפון הנייד שהיה אצל האשה, כפי שנראה בתיעוד.

“צר לנו שנושאת משרה ציבורית מתנהלת באופן פרובוקטיבי, תוך שימוש ציני בחסינות פרלמנטרית, הטעיית הציבור והכפשת השוטרים. לא נאפשר לאף גורם לפגוע בעבודת השוטרים שפועלים לילות כימים למען כלל הציבור”.

מי שמיהר לתקוף את השוטרים היה יו”ר מפלגת העבודה יאיר גולן: “אלימות המשטרה שהופנתה הערב כלפי ח”כ נעמה לזימי שהגנה בגופה על משפחות חטופים וכלפי מפגינים בירושלים היא חציית קו אדום, מבהילה ומזכירה משטרים טוטליטריים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות