ערד ניר לגלג: ‘התגובות יגיעו בצאת השבת כי המתלהמים שומרים שבת’

לאחר שהקריא את האיום האיראני בשידור חי: העיתונאי ערד ניר, מגיש חדשות 12, לגלג: "התגובות לזה יגיעו עם צאת השבת, המתלהמים שומרים שבת" 'בצלמו' בתלונה לנציב הרשות השנייה: "דבריו הם הסתה, הכללה ואנטישמיות. לא נוותר עד שערד ניר ישלם את המחיר על דבריו"
אבי כץ
כ"ד סיון התשפ"ד / 30.06.2024 00:16

איראן איימה אמש על ישראל כי אם תפתח במלחמה נרחבת בלבנון – “תתפתח מלחמת השמדה”.

לאחר שהקריא את האיום בשידור חי, פנה העיתונאי ערד ניר, מגיש חדשות 12, אל הפרשן לענייני ערבים מוחמד מדג’אלה – ולגלג: “התגובות לזה יגיעו עם צאת השבת, המתלהמים שומרים שבת”.

מג’דאלה, בתגובה, הנהן וחייך.

בעקבות כך, ארגון בצלמו פנה הערב (מוצאי שבת) לרשות השנייה בתלונה: “דברי ערד ניר שאמר שהמתלהמים מגיבים במוצאי שבת הם אנטישמיות והסתה”.

 

במכתב לדוד רגב, נציב הרשות השנייה כתב שי גליק, מנכ”ל בצלמו:

“הנדון: הסתה הכללה גזענות והתלהמות כלפי הציבור הדתי והמסורתי במדינת ישראל

“אתמול בערוץ 12 ערד ניר מעלה אייטם על דברי איראן נגד ישראל. לאחר האייטם הוא מציין כי התגובות יגיעו לאחר צאת השבת כי המתלהמים
שומרי שבת.

“בושה וחרפה. מדובר באנטישמיות לכל דבר ועניין. ציבור שומרי השבת הוא ציבור ערכי מסור ויהודי.  הוא ממש לא מתלהם אלא מכבד ומוקיר.  במקום שערד ניר יגנה את דברי איראן נגד ישראל הוא בוחר לתקוף ולהכליל את כלל הציבור הדתי והחרדי והמסורתי במדינת ישראל בכך שהוא קורא להם ‘מתלהמים’.

“שוב מתברר שיש ישראל הראשונה וישראל השניה. דברים אלו מנוגדים בחריפות לכללי הרשות השנייה האוסרים גזענות הסתה ואנטישמיות. הרי לו שדרן בגרמניה היה אומר ‘היהודים המתלהמים יגיבו אחרי שבת’ הוא היה מפוטר לאלתר וכולם היו מגנים אותו. אז מה ההבדל?

“לא ייתכן שבמדינת ישראל, מדינת היהודים, יקראו לשומרי שבת בקריאות גנאי רק בגלל אמונתם הדתית!”

שי גליק מנכ”ל בצלמו אמר: “לו מישהו היה מעז לדבר נגד הציבור הערבי, הארץ הייתה רועשת אבל נגד הציבור החרדי הכל מותר. לא עוד! לא נוותר עד שערד ניר ישלם את המחיר על דבריו נגד הציבור הדתי והחרדי במדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות