איראן איימה: ישראל תכריז מלחמה בלבנון? “תיפתח מלחמת השמדה”

בפוסט שפורסם בחשבון הטוויטר של המשלחת של איראן באו"ם נכתב כי אם ישראל תתקוף בלבנון, הדבר יביא למלחמת השמדה • "כל האפשרויות, כולל מעורבות מלאה של כל צירי ההתנגדות, מונחות על השולחן" • שר החוץ ישראל כ"ץ: "משטר שמאיים בהשמדה דינו להיות מושמד"
חרדים 10
כ"ד סיון התשפ"ד / 29.06.2024 23:44

איראן, מנהיגת ‘ציר הרשע’,  איימה אמש (ליל שבת) על ישראל כי אם תפתח במתקפה נרחבת בלבנון “תתפתח מלחמת השמדה”.

בפוסט שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה נכתב:  “על אף שאיראן רואה את התעמולה של המשטר הציוני על תקיפה בלבנון כלוחמה פסיכולוגית, אם היא תפתח במבצע צבאי בקנה מידה מלא, תיפתח מלחמת השמדה”.

עוד נכתב בפוסט: “כל האופציות על השולחן, כולל מעורבות מלאה של כל צירי ההתנגדות”.

שר החוץ ישראל כ”ץ הגיב במוצאי שבת: “איראן מאיימת היום להשמיד את ישראל אם ישראל תגיב באופן מלא נגד מתקפות החיזבאללה מלבנון.

תשובתי לאיראן ברורה: 1. אם החיזבאללה לא יחדל מירי וייסוג מדרום לבנון, נפעל נגדו בכל העוצמה עד להשבת הביטחון והתושבים לביתם. 2. ⁠משטר שמאיים בהשמדה דינו להיות מושמד”.

בדיון בקבינט שלשום דנו השרים  באפשרות להסדר עם חיזבאללה בצפון. שר הביטחון יואב גלנט הצהיר בפני חברי הקבינט כי מסר לאמריקנים שישראל אינה רוצה במלחמה בצפון – ושאם יושג הסדר שירחיק את חיזבאללה מהגבול, הדבר מקובל.

בדיון התפתחו חילוקי דעות בין מספר שרים לדרג הצבאי.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף: “איך אפשר בלי מלחמה? איך נסיים את האירוע בסדר? לא למדנו לקח מ-20 שנים של הסדרים? תוך שנה או שנתיים יאנסו את נשותינו וירצחו את ילדינו”.

בצל המתיחות הגוברת בגבול עם לבנון, שגרירות סעודיה בלבנון קוראת לאזרחיה לעזוב מיד את המדינה ולהימנע מלנסוע אליה.

גם ארה”ב, גרמניה וירדן הוציאו הודעה הקוראת לאזרחים שלהם לצאת ממדינה בהקדם האפשרי. גם הולנד וקנדה פרסמו הודעות אזהרה מנסיעה ללבנון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות